یزد فردا :نیروگاه CHP ۱۴.۴ مگاواتی الیاف گستر یزد شامل ۱۲ دستگاه ۱.۲ مگاواتی با حضور قائم مقام وزیر نیرو افتتاح شد.


 ستار محمودی صبح امروز با حضور در شهرک صنعتی یزد، اقدام به افتتاح پروژه نیروگاه سی اچ پی 14 و چهار مگاواتی الیاف گستر یزد کرد.

این نیروگاه تولید برق شامل 12 دستگاه یک و دو دهم مگاواتی است که از امروز به صورت رسمی تولید برق خود را شروع کرده و برق تولیدی را به شبکه برق یزد انتقال می‌دهد تا میزان تولید برق استان یزد که الان جزو رتبه‌های برتر کشور است، افزایش پیدا کند.

ساخت و بهره‌برداری از این نیروگاه 14 و چهار مگاواتی با سرمایه‌ای بالغ بر هفت میلیون دلار ارزی و 80 میلیارد ریالی انجام شده که سرمایه‌گذاری آن را بخش خصوصی بر عهده داشت است.

از ویژگی‌های این نیروگاه می‌توان به قرار گرفتن آن در بین نخستین نیروگاه‌های تولید همزمان برق و حرارت در کشور اشاره کرد که نقش مهمی در توسعه صنعت برق استان یزد ایفا می‌کند.

نیروگاه سی اچ پی 14 و چهار مگاواتی که امروز توسط قائم مقام وزیر نیرو افتتاح شد، بازده الکتریکی 40 درصد و بازده حرارتی 28 درصد دارد و بیش از 75 درصد حرارت بازیافتی نیروگاه به صورت موثر در بخش صنعتی شامل خطوط تولید الیاف مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

محمودی قائم مقام وزیر نیرو همچنین امروز عملیات نصب تجهیزات نیروگاه خورشیدی "گسترش انرژی نو آتیه" را که با مشارکت سرمایه‌گذار آلمانی انجام می‌شود، آغاز کرد.

طبق اعلام مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه‌ای یزد، این قرارداد به‌صورت خرید تضمینی 20 ساله به میزان 10 مگاوات با سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) منعقد شده است.

این نیروگاه با هزینه احداث 500 میلیارد ریال به‌صورت پایه (استراکچر) ثابت، اجرا و به پست فوق توزیع برق شهرک فولاد متصل می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا