یزد فردا : محمد مهدی مدرس زاده افزود: طی یکسال گذشته همچنین هفت هزار و 224 پرونده نیز مختومه و 30 درصد پرونده های شورای حل اختلاف منجر به صدور گزارش اصلاحی شده و با مصالحه خاتمه یافته است.


وی یادآور شد: از هفت هزار و 25 پرونده که در دادگستری تشکیل شده است یک هزارو 909 پرونده در دادسرا، یک هزار و 876 پرونده ورودی شورای حل اختلاف، 966 مورد ورودی حقوقی، 758 پرونده ورودی شعبه کیفری دادگستری شهرستان خاتم بوده و بقیه مربوط به اجرای احکام کیفری و مدنی بوده است.
وی همچنین ضمن بیان اینکه بیشترین پرونده ها مربوط به مطالبه وجه چک، سفته و یا رسیدهای عادی است یادآور شد: مردم نسبت به پرداخت دیون سهل انگار شده اند و مطلوب نبودن وضعیت اقتصادی جامعه مردم را نسبت به پرداخت دیون سهل انگارتر کرده است.
مدرس زاده تاکید کرد: دعاوی خانوادگی، مطالبه مهریه و نفقه جزء پرونده هایی است که دومین ورودی را به دادگستری دارند و اختلافات ملکی نیز در رده سوم قرار دارد.
وی همچنین ضمن بیان افزایش رضایتمندی مردم از عملکرد کارکنان دادگستری و دادسرا درنحوه برخورد با ارباب رجوع و تسریع در حل مشکلات مردم اظهار کرد: زمان رسیدگی به پرونده ها به حداقل و مدت زمان 18 روزه رسیده و موجب شده پرونده ها زودتر به نتیجه برسند و رضایت ارباب رجوع را افزایش دهند.
وی همچنین نقش ابلاغ الکترونیکی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: همه شهروندان می توانند با مراجعه به دادگستری شهرستان در سامانه ابلاغ الکترونیکی ثبت نام نمایند.
خاتم در فاصله 240 کیلومتری مرکز یزد واقع شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا