پيام نوروزي رياست جمهوري اسلامي ايران  

دكتر محمود احمدي‌نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران در پيام نوروزي خود به مناسبت حلول سال جديد هجري شمسي ابراز اميدواري كرد كه سال 85 سال عزت، نشاط و سازندگي براي مردم عزيز ايران اسلامي و سرشار از صلح و آرامش مبتني بر عدالت و معنويت براي جهانيان باشد.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا، رييس جمهور تقارن اربعين حسيني با آغاز سال جديد را گرامي داشت و افزود: حركت تاريخي ملت ايران ادامه‌ي عاشوراي حسيني و اربعين استمرار پيام عاشورا در طول تاريخ است و نوروز يك روز الهي و سنت‌هاي آن از بهترين آداب انساني و اخلاقي است.

دكتر احمدي‌نژاد انتخاب نوروز به عنوان مبدا سال جديد را نشانه‌ي هوشمندي، ذكاوت و خداجويي ايرانيان دانست و با اشاره به تلخ كامي‌ها و شيرين كامي‌هاي سال 84 گفت: حوادثي همچون سقوط هواپيما، حوادث طبيعي و در اوج آنها جسارت و اهانت دشمنان به ساحت پيامبر عظيم‌الشان اسلام و دو تن از فرزندان عزيز ايشان در سامرا موجب جريحه‌دار شدن احساسات،‌ ناراحتي و اندوه همه‌ي ملت‌هاي آزاده به خصوص ملت شريف ايران شد.

رييس جمهور تصريح كرد: اين جسارت به بزرگترين و والاترين نهاد رحمت الهي آنچنان زشت بود كه پلشتي آن موجب ننگ ابدي براي عاملانش شد.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به حضور بي‌نظير و شكوهمند ملت ايران در عرصه‌ي انتخابات رياست جمهوري كه در طول يك هفته بيش از 60 ميليون راي به صحنه آوردند، گفت: اين حضور حماسي و نيز برگزاري پرشور و گسترده‌ي راهپيمايي 22 بهمن نشانه‌ي اراده، بيداري، آمادگي و آگاهي ملت ايران براي تحقق آرمان‌هاي رفيعي است كه امام راحل عزيز بنيانگذار و معمار آن بودند.

رييس جمهور خطاب به ايرانيان در سراسر جهان گفت: ما يك خانواده‌ي بزرگيم كه بايد ميهن عزيز و بزرگمان را ساخته و همانند سابقه‌ي تاريخي‌اش، آن را به مهد علم، فرهنگ، عدالتخواهي،‌ آزادي و خداپرستي و الگوي حيات طيبه و زندگي پيشرفته تبديل كنيم همچنان كه امروز الگوي بيداري و استقلال طلبي در ميان ملت‌هاي جهان است.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به وظايف دولت و مسووليت‌هاي ملت در اين راستا خاطر نشان كرد: دولت بايد همه‌ي توان خود را در مسير آباداني و عمران و كار عالمانه،‌ آگاهانه،‌ شجاعانه و پيگير به كار بسته و موانع حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف را از پيش پاي آنان بردارد و با اسراف‌ها، ريخت و پاش‌ها، ‌تنگ تظري‌ها و اعمال محدوديت‌هاي بي‌مورد با قاطعيت برخورد كند.

رييس جمهور با تاكيد بر اينكه «دولت بايد در برابر بي‌عدالتي‌ها بايستد و روحيه‌ي خدمتگزاري را در همه‌ي زمينه‌ها توسعه دهد»، گفت: مردم نيز بايد آستين‌ها را بالا بزنند و با همدلي، وحدت و مهرورزي كه يكي از اصول و رموز ماندگاري و عظمت ملت ايران است،‌ ايران عزيز را بسازيم.

دكتر احمدي‌نژاد نقش مهم نظارت مردمي در تكميل اقدامات دولت را يادآور شد و افزود: نظارت مردم بر كارها ضامن سلامت و صحت امور است و مردم علاوه بر ورود در همه‌ي عرصه‌ها بايد بر كار همه‌ي مجريان و دستگاه‌ها نظارت كرده و با ارشاد، نظريه دادن، انذار، ‌تذكر و اصلاح به آنها ياري رسانند.

رييس جمهور با بيان اينكه «دولت مصمم است در خدمت به رشد و بالندگي جوانان و ايجاد اشتغال مولد و شكوفايي استعدادهاي آنان همه‌ي توان خود را به كار بگيرد»، ‌تصريح كرد: اميدواريم ملت عزيز به خصوص جوانان از آزمايش سخت سازندگي سربلند بيرون آيند و مطمئن هستيم كه چنين نيز خواهد شد، زيرا نسلي مومن‌تر و پاك‌تر و انقلابي‌تر و مديراني با انگيزه‌تر در راه هستند.

دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه «ملت ايران در طول تاريخ داراي رابطه‌ي صلح آميز با همه‌ي ملت‌ها بوده و صلح و آرامش مبتني بر عدالت و معنويت را براي همه‌ي ملت‌هاي جهان مي‌خواهد»، گفت: ملت شريف ايران هيچ گاه به كسي ظلم نكرده،‌ و زير بار ظلم نيز نخواهد رفت.

رييس جمهور با بيان اينكه «ملت ايران امروز با اتكا به ايمان،‌ خودباوري، استعداد و هوشمندي جوانان خود به دانش و فناوري صلح آميز توليد سوخت هسته‌يي دست يافته است»، تصريح كرد: امروز با افتخار اعلام مي‌كنيم كه اين دانش و فناوري صلح آميز براي بهره‌مندي از مزاياي مختلف آن از جمله توليد برق در اختيار ملت ماست و آن را از كسي به عاريه نگرفته‌ايم كه كسي بتواند آن را از ما پس بگيرد.

دكتر احمدي نژاد مخالفت هميشگي دشمنان و بدخواهان ملت ايران را با پيشرفت و حركت رو به جلوي اين ملت از جمله در قضيه‌ي ملي شدن صنعت نفت، يادآور شد و افزود: آن روز ملت با ايستادگي حق خود را بازستاند و امروز نيز به لطف خدا همين اتفاق خواهد افتاد،‌ همانطور كه ملت بزرگ ايران در رقابت با دشمنان در راهپيمايي 22 بهمن كار را يكسره كرد.

رييس جمهور با اشاره به اينكه «دشمنان اميد دارند با ايجاد جنگ رواني و هياهوي جهاني بر سر دستيابي به فناوري صلح آميز هسته‌يي امتيازهايي از ملت ايران بگيرند»، تصريح كرد: آنها مطمئن باشند كه ملت ايران براي استيفاي حقوق خود راسخ ايستاده است و تا استيفاي كامل آن اين راه را ادامه خواهد داد.

رييس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به خساراتي كه ملت ايران در دو سال و نيم گذشته به دليل ممانعت از پيشرفت و استفاده‌ي صلح آميز از انرژي هسته‌يي متحمل شده است»، گفت: به اين چند كشور توصيه مي‌كنم با جبران اين خسارات از ملت بزرگ ايران عذرخواهي كنند و بدانند كه حافظه‌ي ملت ايران بسيار شفاف و حساس است و همه‌ي اين اتفاقات را مدنظر خواهد داشت و بهتر است اين كشورها به گونه‌اي عمل كنند كه در دامنه‌ي دوستي ملت ايران در آينده جايگاهي داشته باشند.

دكتر احمدي‌نژاد در پايان اين پيام،‌ سالي سرشار از موفقيت،‌ تلاش، سازندگي و افتخار را براي جمهوري اسلامي ايران و ايرانيان عزيز آرزو كرد.

يزد فردا                              ايسنا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا