گزارش خبر گزاري جمهوري اسلامي از  وضعيت خودپردازهاي بانك‌هاي استان يزد،



در ابتدا فكر كردم شلوغي جمعيت به خاطر حضور دست فروشي است كه جنس ارزاني مي‌فروشد و يا اينكه مابين دو نفر نزاعي رخ داده، اما پيش‌بيني‌ها درست نبود چون كه جمعيت دور دستگاه خودپرداز پول جمع شده بودند.

براي دريافت پول مانند ديگران در صف ايستادم كه يك نفربااظهار نارضايتي از وضعيت موجودبه ديگران گفت:دستگاههاي خود پردازديگرشورش را درآورده‌اند، هر وقت مي‌آييم پول بگيريم يا خراب است و يااينكه پول ندارد و كسي هم نيست كه به آن رسيدگي كند.

سربازي هم كه منتظر بودنوبتش شود، اظهار داشت: چندين بار وقتي روز جمعه به مرخصي ساعتي آمدم، عابر بانك كارتم را پس نداد و مشكل زيادي برايم كه از گرگان به اينجا آمده‌ام ايجاد كرد و مجبور شدم مقداري قرض بگيرم.

پيرزني هم كه مشخص بود طاقت ايستادن را ندارد و از ديگران خواهش مي‌كرد جايشان را به او بدهند، مدام از شلوغي هميشگي مقابل اين دستگاهها گله داشت.

بعد از گذشت حدود نيم ساعت چندين نفر از گرفتن پول پشيمان شدند و عطايش رابه لقايش بخشيدند و نوبت من رسيد وقتي كارت را وارد دستگاه‌كردم، دستگاه پيام نقص فني راروي صفحه مانيتور نشان داد و مجبور شدم سراغ دستگاه ديگري بروم.

دستگاههاي خود پرداز بانك‌هاي مختلف استان يزد كه عضو شتاب ( شبكه تبادل اطلاعات بين بانكي) هستند در روزهاي اخير به مشتريان ساير بانك‌ها خدمات نمي دادند و موجب سرگرداني مردم شده بودند و برخي دستگاههاي ديگر نيز نقص فني داشتند.

استفاده زياد از عابر بانك‌ها در آستانه فرا رسيدن سال جديد و نقص فني دستگاهها،گلايه و نارضايتي استفاده‌كنندگان را نيز به همراه داشته است.

نقص فني عابر بانك‌ها ديگر موضوع كهنه‌اي شده و همه كساني كه با استفاده از اين دستگاه، پول دريافت مي‌كنند از ناكارآمدي آن در ايام شلوغ سال و گاهي اوقات در روزهاي عادي خاطرات خوشي ندارند.

دستگاههاي خودپرداز، برخي خدمات بانكي مردم را انجام مي‌دهد و مردم نيز بر توسعه و گسترش اين دستگاهها تاكيد دارند اما نقص مكرر فني وقطع ارتباط با شبكه اصلي، از مطلوبيت آن كاسته است و اعتماد مشتريان را به طور كامل هنوز نتوانسته جلب كند.

مدير روابط عمومي سرپرستي شعب بانك ملي ايران در استان يزد در گفت و گو با ايرنا افزود: دستگاههاي خودپرداز با محدوديت ظرفيت مواجه هستند.

كاظم حاج‌اسماعيلي افزود: ظرفيت برقراري ارتباط دستگاههاي خودپرداز بانك ملي با مركز در هر ثانيه ‪ ۱۶۳‬دستگاه است به طوري كه برقراري ارتباط بيش از اين ظرفيت مقدور نخواهد بود و اين امر موجب نقص فني برخي دستگاهها در زمان استفاده از آن مي‌شود.

وي گفت: شلوغي و تراكم استفاده از دستگاه موجب اختلال در سيستم ارتباطي دستگاهها مي‌شود.

حاج اسماعيلي تعداد دستگاههاي خود پرداز بانك ملي را در استان يزد ‪۱۶‬ دستگاه اعلام كرد و افزود:در ايام عيد ظرفيت سه دستگاه تا ‪ ۲۴۰‬ميليون ريال افزايش مي‌يابد.

وي گفت: در ايام تعطيل عيد شيفت‌هاي كاري برقرار است و در صورت ايجاد نقص فني و اتمام پول متصديان در بانك‌ها آن را برطرف خواهند كرد.

رييس يكي از شعب بانك صادرات در شهر يزد نيز، كمبود پول كافي در بانك‌ها رااز مشكلات عمده بانك‌ها در ايام عيد عنوان كرد و گفت: هر چقدر پول بيشتري در اين ايام در اختيار بانك‌ها باشد، خدمات بهتر ومناسب‌تري را مي‌توان به مشتريان ارايه داد.

وي كه خواست نامش فاش نشود افزود:بانك صادارت ‪ ۱۲‬خودپرداز در استان يزد دارد كه تا پايان امسال به گفته مسوولان بانك، ‪ ۱۴‬دستگاه خودپرداز ديگر به آن اضافه مي‌شود.

رييس يكي از شعب بانك تجارت در شهر يزد اظهار داشت: افت خط مخابراتي، نقص فني و تمام شدن پول دستگاه از مهم‌ترين مشكلات دستگاههاي خود پرداز است.

وي تعدادخودپردازهاي بانك تجارت را در استان يزد ‪ ۱۷‬دستگاه اعلام كرد و افزود: با توجه به نزديكي به ايام نوروز تعداد مشتريان بانك نيز افزايش پيدا مي‌كند و پول زيادي نيز برداشت مي‌شود كه اين امر در ايجاد اختلال در فعاليت خودپردازها موثر است.

وي كمبود پول و موجودي را از ديگر مشكلات بانك‌ها ذكر كرد و گفت: كشيك‌هاي نوروزي اين بانك در ايام تعطيلات نوروز به مردم خدمات ارايه خواهند كرد و نقص فني دستگاهها نيز در اين ايام با حضور متصديان برطرف خواهد شد

يزدفردا    ايرنا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا