استانداریزد :همه دستگاههاي استان موظفند برنامه هاي ابلاغي در خصوص هفته دفاع مقدس را جدي بکیرند

یزدفردا :استاندار يزد با اشاره به فرمايش امام خميني (ره) در اوايل سال 59 و قبل از آغاز جنگ تحميلي مبني بر اينكه "با يك دست قرآن و با دست ديگر سلاح برگيريد" گفت: پيروي از فرمايش بنيانگذار جمهوري اسلامي و آميخته شدن حماسه و عرفان در بين رزمندگان هشت سال دفاع مقدس كاملا مشهود بود. 

"محمدرضا فلاح زاده" در نشست هماهنگي مسوولان استان جهت برنامه ريزي براي برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس در استان با اشاره به رشادتهاي رزمندگان جبهه هاي حق عليه باطل افزود: وظيفه ما اين است كه نسبت به انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به جوانان حاضر و نسل هاي آينده تلاش كنيم.
وي تاكيد كرد: بايد گفته ها و ناگفته هاي هشت سال دفاع مقدس در ابعاد حماسه، عرفان، چشم پوشي از زخارف دنيا، مديريت، فرماندهي و اطاعت پذيري به صورت كتاب منتشر و به نسل حاضر و نسلهاي آينده ارائه شود.

استاندار يزد از جمله اقدامات دراز مدت استان در حوزه دفاع مقدس را تاليف كتب مختلف در اين خصوص و احداث گنجينه فرهنگي دفاع مقدس عنوان و بر ارائه برنامه زمانبندي و به سرانجام رساندن اين امور تاكيد كرد.

فلاح زاده در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه دشمنان اسلام با صرف هزينه هاي هنگفت بنا را بر آن گذاشته اند تا اعتقادات مسلمانان را نابود كنند گفت: دشمنان در حال حاضر جنگ اقتصادي را با ملت ايران شروع كرده اند و ما بايد براي دفاع از نظام مقدس جمهوري اسلامي در اين جنگ اقتصادي با اختصاص بودجه مناسب، بر سر اعتقاداتمان در برابر دشمن ايستادگي كنيم.

وي تصريح كرد: بايد بر سر مواضع شهيدان و امام راحل عظيم الشان محكم ايستادگي و تلاش كنيم.

استاندار يزد با تاكيد بر جمع آوري و جمع بندي اطلاعات رزمندگان گفت: اين امر توسط صدا و سيما فراخوان شود تا هر كس سابقه اي دارد به بنياد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس استان ارئه كند و اين اطلاعات به صورت كتاب منتشر شود.

فلاح زاده سركشي از خانواده هاي رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برگزاري برنامه شب شعر و خاطره، مجمع بزرگ پيشكسوتان و ايثارگران جهاد و شهادت، رژه نيروهاي مسلح، گلباران گلزار شهدا و سومين شهيد محراب و نصب تصاوير شهدا در مدارس، دانشگاه ها، سازمان ها و ادارات كل استان را از جمله برنامه هاي هفته دفاع مقدس در استان عنوان كرد.

وي در پايان تصريح كرد: همه دستگاههاي استان موظفند برنامه هاي ابلاغي در خصوص هفته دفاع مقدس را جدي گرفته و در راستاي عملي نمودن اين برنامه ها تلاش كنند.

وي همچنين خواستار حضور فعال كارمندان، مديران دستگاه ها و ساير اقشار جامعه در برنامه هاي هفته دفاع مقدس شد.

در اين نشست مسوولان دستگاه هاي مربوطه در استان، به بيان پيشنهادات و نظرات خود در خصوص برگزاري هر چه باشكوه تر برنامه هاي هفته دفاع مقدس در استان يزد پرداختند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا