یزدفردا"رئیس بسیج سازندگی استان یزد از اعزام بیش از 13 هزار نفراز اقشار مختلف مردم در قالب 90 گروه جهادی از این استان به مناطق محروم در ایام تابستان خبر داد.

 سید محمد میرقانعی روز دوشنبه درحاشیه بازدید ازطرح اردوهای جهادی ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: این تعداد درطرحهای بسیج سازندگی ، ارودهای جهادی و طرح های هجرت در زمینه های مختلف عمرانی ، آموزشی ، کشاورزی ، علمی ، پژوهشی ، خدمات و طرحهای اقتصاد مقاومتی مشارکت دارند. 

وی افزود: در تابستان امسال هم 800 دانشجوی بسیجی از مراکز آموزش عالی در قالب 36 گروه جهادی بر حسب نیاز به مناطق مختلف روستایی استان اعزام می شوند.
این مسئول اضافه کرد: تاکنون بیش از 500 نفر از دانشجویان بسیجی استان برای خدمت به مردم عازم مناطق محروم استان یزد اعزام شدند .
میرقانعی بابیان اینکه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در مناطق محروم ازبرنامه بسیج سازندگی است ادامه داد: دانشجویان بسیجی درقالب اردوهای سه و 10 روزه به مناطق محروم اعزام می شوند .
رییس بسیج سازندگی یاد آورشد : فعالیت بسیج سازندگی با توجه به نیازهای منطقه مورد هدف در حوزه های فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، عمرانی، بهداشت و درمان، محرومیت زدایی، کشاورزی است.
این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: با مشارکت بیش از یکصد نفر از دانش آموزان در زمینه مرمت ، بازسازی وزیبا سازی بیش از 130مدرسه درمناطق مختلف با مشارکت آموزش وپرورش فعالیت خواهند داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا