دستيابی دانشگاه يزد به سرانه ی استاندارد رايانه مورد نياز برای دانشجويان
یزدفردا :معاون فنآوری اطلاعات مدیریت امور پژوهشی دانشگاه یزد گفت:در حال حاضر حدود 1400 دستگاه رایانه در این دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد که از این تعداد 800 دستگاه در اختیار بخش های مرتبط با دانشجویان است که نمایانگر دستيابي دانشگاه یزد به سرانه ی استاندارد یک دستگاه رایانه به ازای هر 10نفر دانشجوست.
آقای دکتر محمدرضا هوشمند با اشاره به اینکه در 4 ماه اخیر بیش ازسیصد دستگاه رایانه به مجموعه اضافه شده است افزود: تعداد خرابی دستگاه ها در فاصله پانزدهم فروردین تا دهم تیرماه پارسال 317 مورد بوده که شرکت های خصوصی طرف قراردادبا دانشگاه، آن را برطرف کرده اند و در مدت زمان مشابه آن در سال جاری، 520 مورد گزارش شده که با توجه به افزایش 60درصدی خرابی ها، پرسنل مرکز با همت و توانایی خود عهده دار تعمیرات بوده اند و انجام آزمایشی این طرح، نشانگر این مسأله است که علیرغم تمام مشکلات، دانشگاه می تواند در بسیاری از موقعیت ها با اتکا به نیروهای متعهد خود و بدون وابستگی به شرکتی خاص از عهده مشکلات خود برآید.
آقاي دكتر هوشمند اضافه كرد: تولید نرم افزار شناسنامه دار کردن رایانه ها از دیگر اقداماتی است که با اجرای آن می توان علاوه بر تعیین سخت افزاری سامانه ها، آمار دقیقی از سامانه های قدیمی به دست آورد و در یک برنامه مشخص نسبت به نوسازی آن اقدام کرد.
وی افزود: با حمایت هیأت رییسه دانشگاه، طرح تعویض نمایشگرهای موجود از ابتدای سال جاری شروع شده و تاکنون 315 نمایشگر ال سی دی جایگزین نمایشگرهای قدیمی شده است. آقای دکتر هوشمند همچنین اظهارداشت: با تهیه سرورهای جدید حجم پست های الکترونیکی دانشگاه برای اعضای هیأت علمی نسبت به سال گذشته 66 برابر و برای دانشجویان دوره ی تحصیلات تکمیلی تا 3 برابر افزایش یافته است.
این مقام مسوول ادامه داد: به منظور تأمین امنیت شبکه ، برنامه مدونی به کمک کارشناسان دانشگاه در دست تهیه است تا از طریق تغییر سرویس های شبکه براساس سامانه های عامل مطمئن مانند لینوکس، این شبکه از امنیت و اطمینان کافی برخوردار شود.
آقای دکتر هوشمند در پایان از کارکنان و کارشناسان مرکز اطلاع رسانی در حوزه شبکه و مراکز محاسبات که با همت و تلاش شبانه روزی خود توانسته اند خدمات شایسته و موثری را به دانشگاه ارایه دهند تشکر و قدردانی کرد .و ی همچنین از اعضای هیأت علمی دانشگاه که در مواقع حساس با کمک های فکری و فنی خود این مرکز را یاری می دهند، سپاسگزاری کرد و از تمامی کاربران خواست هرگونه انتقاد و پیشنهاد خود را به منظور گسترش خدمات رایانه ای در دانشگاه یزد مستقیماً به این مرکز ارایه کنند.
یزدفردا
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
دوشنبه 20,ژانویه,2025