امام جمعه يزد: دست اشغالگران و صهيونيسم در فاجعه سامرا آشكار است



به گزارش واحد تامين خبر يزد فردا:نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد با اشاره به سياسي بودن جنايت اخير شهر سامرا گفت: دست اشغالگران و صهيونيسم در اين فاجعه پيدا و آشكار است.

حجت‌السلام والمسلمين محمدعلي صدوقي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته يزد با محكوم كردن تخريب حرمين شريفين عسكريين افزود: مردم ايران بايد با توجه به نظرات مراجع و رهبر معظم‌انقلاب اجازه ندهند بين شيعه و سني اختلافي ايجاد شود.

وي با اشاره به سخنان سفير آمريكا در عراق و وزيرامور خارجه انگليس يادآور شد: آنان با سخنان خود، قصد دارند تا بين مسلمانان تفرقه ايجاد كنند و بين مكاتب الهي اختلاف بيندازند.

خطيب جمعه يزد خاطرنشان كرد: اشغالگران ادعا مي‌كنند كه در اين جنايت دخالتي نداشتند، اما عراق در اشغال آنها است و طبق‌كنوانسيونهاي بين‌المللي نيروهاي اشغالگر حافظ امنيت آنجا هستند.

وي افزود: مردم عراق توانستند قانون اساسي مبتني‌بر دين‌اسلام را به تصويب برسانند و شيعه وسني يكپارچه در كنار يكديگر هستند و نيروهاي اشغالگر اين همبستگي و وحدت را نمي‌تواند تحمل كنند.

نماينده ولي فقيه در استان يزد با تاكيد بر تعيين‌سرنوشت كشور عراق توسط ملت عراق اضافه كرد: وجود اشغالگران چيزي جز قتل، غارت، آشوب ، شكنجه و غارت براي ملت عراق نداشته است.

وي با اشاره به برگزاري باشكوه كنگره سومين شهيد محراب، سرداران و چهار هزار شهيد محراب در يزد گفت: هدف از برگزاري كنگره‌ها پاسداشت راه شهدا و خون آن عزيزان است.

                                           يزد فردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا