مدير حوزه علميه قم در راهپيمايي اعتراض آميز اعلام كرد:

شيعه با تمام وجود در كنار رسول خدا (ص) و اهل بيت (ع) ايستاده است 

به گزارش واحد تامين خبر يزد فرد ا ـ مدير حوزه علميه قم، پنجشنبه در جمع ده‌ها هزار عزادار خشمگين در مسجد اعظم قم، ضمن اعلام اين‌كه شيعه با تمام وجود و هستي خود در كنار رسول اكرم (ص) و اهل بيت (ع) ايستاده است، بر ساخت و مرمت بارگاه ملكوتي عسگرين (ع) در كمتر از يك‌سال تأكيد كرد.


به گزارش رسيده :حجت‌الاسلام و المسلمين سيد هاشم حسيني بوشهري، با بيان اين‌كه تاريخ نشان داده است كه شيعه هميشه مصيبت ديده است، اظهار داشت: خداوند نور است. پايگاه اين نور در زمين بيوتي هستند كه خداوند اذن داده است‌ كه هر روز بر شكوه‌شان افزوده شود. اين بيوت تضمين كننده و اشاعه دهنده نور خداوند هستند.
وي با قرائت آياتي از قرآن ، گفت: پيغمبر اكرم (ص) در قرآن نور معرفي شده است. ايشان هم فرموده‌اند كه خانه علي (ع) و فاطمه (س) برترين خانه‌هاي روي زمين هستند. خانه، گنبد و بارگاه اين عزيزان، جايگاه نور است.
مدير حوزه علميه قم اضافه كرد: دشمناني هستند كه مي‌خواهند بدون مقدمه با نور خداوند مبارزه كنند و براي اين كار خود نيازي به مقدمه نمي‌بينند و خود را ظاهر مي‌كنند وگاهي هم با مقدمه چيني به دنبال خاموش كردن نور خداوند هستند و از وسيله و ابزار و انسان‌هايي كه داراي مغز‌هاي خشك و متعصب هستند، كمك مي‌گيرند.
وي محكوم كردن حوادث روز گذشته سامرا توسط برخي كشورها و ايادي غرب را ظاهر سازي عنوان كرد و افزود: عاملان اصلي هيچ‌گاه خود را ظاهر نمي‌كنند و شايد محكوم هم بكنند و بيانيه هم مي‌دهند. قرآن فرموده است كه دشمنان اسلام پيوسته با شما مبارزه مي‌كنند تا شما را از مسير واقعي خود دور كنند.
استاد حوزه علميه قم حوادث روز گذشته سامرا را تنها بخشي از خشم و كينه دشمنان اسلام نسبت به اهل بيت (ع) ارزيابي كرد و خاطر نشان ساخت: دشمنان اگر بتوانند دست و زبان خود را به طرف شما دراز خواهند كرد. حتي در سازمان‌هاي بين المللي بر ضد شما قطع‌نامه صادر مي‌كنند. اين اقدامات و حرف‌هايي كه بر ضد شيعه مي‌زنند، تنها مقداري است كه با توجه به شرايط به خود اجازه اين كار را مي‌دهند. آنجه كه در سينه دارند و جرأت بيان آن را ندارند، بيش از اين است. آنها به دنبال انتقام از شما هستند.
حجت الاسلام و المسلمين حسيني بوشهري اهانت به ساحت رسول اكرم (ص) را نشان‌گر كينه عميق دشمنان اسلام دانست و ادامه داد: يك روز به سراغ پيامبر (ص) مي‌روند و آن گونه اهانت مي‌كنند و اسلام به خروش مي‌آيد و بعد اعلام مي‌كنند در كشور ما آزادي بيان است، ولي كار به جايي مي‌رسد كه آنها احساس وحشت مي‌كنند كه عجب اشتباهي كرديم كه جهان اسلام را بر ضد خود شورانديم. بر همين اساس براي فرار از اين كارزار ، جسارت به حرم اهل بيت (ع) را طراحي كرده و بعد هم محكوم مي‌كنند و به گونه‌اي وارد مي‌شوند كه جنگ طايفه‌اي فراهم شود.
وي مباشران اين جنايت را افرادي متعصب، سبك مغز و لجوج معرفي كرد و ياد آور شد: طراحان اصلي پشت پرده هستند. افراد اغفال شده گاهي از اوقات، خودشان هم غافل هستند كه چه كاري مي‌كنند.
مدير حوزه علميه قم خاموش كردن نور اهل بيت (ع) را هدف اصلي دشمنان اصلي اين جنايت بر شمرد و بيان داشت: تصوير رسول اكرم (ص) و اهل بيت (ع) روز به روز پر آوازه‌تر مي‌شوند. آنها با تاريخ تشيع آشنا نيستند، مگر قبر حضرت علي (ع) را ويران نكردند و بر آن آب نبستند؟ مگر خانه خدا را ويران نكردند؟ حال آيا كعبه آباد‌تر نشد؟ اين افراد حتي با امام عصر (عج) دشمني دارند و بخاط همين قبر نرجس خاتون را هم ويران كرده‌اند.
وي خطاب به تمام كشورهاي جهان ودشمنان اسلام تأكيد كرد: پيام حوزه و شيعه جهان اين است كه شيعه در طول تاريخ ثابت كرده است كه از جان مي‌گذرد، ولي از محبت و ولايت و ارادت به اهل بيت (ع) نمي‌گذرد. همين فردا ايراني‌ها كه در نجف و كربلا در حال ساخت حرمين هستند كار تعمير بارگاه ملكوتي اين دو امام را آغاز خواهند كرد و در كمتر از يكسال بارگاه و گنبدي باشكوه تر از قبل در سامرا به اهتزار در خواهد آمد.
وي ادامه داد: امريكا، اروپا، و حتي كشورهاي اسلامي شيعه را نمي‌شناسد، شيعه با تمام وجود، اعتبار و هستي خود در كنار رسول خدا (ص) و اهل بيت (ع) حضور دارد

                                                يزد فردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا