كنگره سومين شهيد محراب، سرداران و چهار هزار شهيد استان يزد گشايش يافت



كنگره سومين شهيد محراب، سرداران و چهار هزار شهيد استان يزد، روز چهار شنبه در فضايي معنوي و عرفاني در محل مسجد ملااسماعيل شهر يزد گشايش يافت.

اين كنگره دو روزه با هدف بزرگداشت ياد و خاطره شهدا و با حضور‪ ۱۵‬هزار نفر از خانواده شهدا، رزمندگان، ايثارگران استان و ميهماناني از سراسر كشور برگزار مي‌شود.

نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در آيين گشايش اين كنگره گفت: شهادت، آخرين راه در راه پيكار و رسيدن به قله وصال است.

حجت‌الاسلام و المسلمين "محمد علي صدوقي" افزود: شهيد، برترين مجاهد و شهادت، كاملترين مراحل جهاد است.

او اضافه كرد: شهادت، آب حيات بشريت است و شهيد، خضري است كه آن آب را براي اجتماع بشري به ارمغان مي‌آورد، شهادت، كشت سرخي است كه بار سبز مي‌دهد، خفتگان را بيدار و مردگان را زنده مي‌كند.

امام جمعه يزد گفت: شهيد، بهترين خدمتگزار بشريت مي‌باشد چون پاداش و مزدي نمي‌خواهد و بازماندگان را پيام مي‌دهد.

صدوقي، برپايي كنگره شهدا را گامي بلند در راه تحقق اهداف شهيدان و امام شهيدان و روسياهي براي دشمنان اسلام و انقلاب دانست.

دبير اين كنگره هم گفت: طي چند سال گذشته كه براي برپايي همايش تلاش شد آثار و اسناد مربوط به شهداهاي استان با هدف تشكيل بانك جامع اطلاعات و اسناد شهدا جمع‌آوري شد.

سردار "سعيد قهاري" افزود: براي برپايي اين كنگره، يكهزار و‪ ۵۰۰‬ساعت خاطره و زندگينامه شهدا و‪ ۱۵۰‬هزار قطعه عكس از آنان جمع آوري شد.

به گفته وي‪ ۳۰‬جلد كتاب در همين زمينه، تاليف و‪ ۳۰‬عنوان ديگر در دست چاپ مي‌باشد.

نمايش صحنه‌هايي از ميدان جنگ و حمله هوايي دشمن و تشييع نمادين پيكر پاك شهدا از جمله بخشهاي اين كنگره عظيم بود كه در فضايي حزن‌انگيز و سرشار از معنويت اجرا شد.

 

                                                     يزد فردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا