متن های تکراری در نشریات محلی یزد
امیر ترقی نژاد
متن های تکراری در نشریات محلی یزد وارد باب جدیدی شده است. بطوریکه یک یادداشت در چندین نشریه محلی یزد چاپ می شود که این مورد شاید مهمترین دلیل رویگردانی مردم از نشریات محلی یزد شده است. تولید محتوا سالهای مدیدی است که در نشریات محلی مورد توجه جدی مدیران مطبوعات یزد قرار نمی گیرد به طوریکه این مسئله باعث شده علاوه بر رویگردانی مخاطب ، مطبوعات محلی یزد نتوانند در سطح کشوری حرف چندانی برای گفتن داشته باشند.
نشریات محلی یزد در حالی در حال فاصله گرفتن از حرفه ای گرایی اند که ورود غیر حرفه ای ها به نشریات محلی نیز باعث ترویج روحیه سوداگرای در نشریات شده است و از سوی دیگر موجب گردیده تا ارزش و اعتبار روزنامه نگاری متزلزل شود. تا جاییکه گاهی می شنویم مدیران نشریات محلی صفحات نشریه خود را اجاره می دهند و اینجاست که خبرنگار عملاً تبدیل به بازاریاب صفحه ای تبدیل می شود و همین مسئله شأن و شخصیت نشریه و خبرنگار را پایین می آورد.
به اعتقاد نگارنده ، وقتی فضای کار برای متخصصان و حرفه ای ها وجود ندارد غیر متخصصان وارد عرصه حرفه ای می شوند که ارزش و اعتبار آن را به افول نشانه گرفته اند.
به هر حال به نظر می رسد وجود نهاد های صنفی قوی می تواند در حرفه ای گرایی نشریات محلی تأثیر گذار باشد همچنانکه نهاد های مرتبط با این حوزه نیز با برگزاری دوره های آموزشی در تقویت نشریات محلی کوشا باشند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا