مسئولین فرهنگی و سیاسی و مذهبی استان، مواظب فتنه جدید یزد نیوز باشید 
 

شوق الشعرا


حمله بی منطق یزد نیوز به موسسه فرهنگی- هنری زرتشتیان!

سایت در پی جنجال یزد نیوز، که خبرها و تحلیل های معنا و جهت دار آن، نزدیکی دست اندرکاران آن را به استانداری یزد و بعضی از مشاوران استاندار تائید می کند، در هنگامه جنجال و اهانت کشورهای اروپایی به مسلمانان و گسترش فعالیت و تبلیغات بهائیان در یزد و ایران، ناگهان ناجوانمردانه و دور از اخلاق اسلامی و انسانی، برای ایجاد تنش، با از کار افتاده ترین حربه، به غیرسیاسی ترین اقلیت مذهبی یزد حمله کرده، و بدون سند و مدرک، ایران دوستان زرتشتی را به داشتن رابطه با آمریکا و دیگر کشورها متهم می کند...

سالها و قرن ها است که اکثریت مسلمانان و اقلیت زرتشتیان یزد، بدون کوچکترین درگیری و مجادله، در کنار هم، کار و زندگی می کنند، و در این سالها، بدون نگاه و توجه به سیاست، پارسیان یزد و هند، نوعدوستی و وطن دوستی و مردم داری خود را با تاسیس و ایجاد مکانهای عام المنفعه و خیریه ثابت کرده اند.

در سالهای اخیر بنا بدلایل سیاسی و جناحی، بسیاری از جوانان مسلمان، لائیک و دین گریز شده اند، اما زرتشتی نگشته اند، و حال وقتی که هنوز عملکرد سیاسی و اقتصادی موسسه جواد اسلامی روشن و مشخص نشده، و قضیه 70 میلیون تومان زمین پروژه آپارتمانهای فجر ناحیه دو، همچون آپارتمانهای شهرداری در بلوار شهیدان اشرف، در پرده مانده، داشتن سیصد میلیون تومان سرمایه موسسه پوروچیستا زرتشتی چرا باید بهانه ای برای حمله به یک موسسه فرهنگی- هنری زرتشتی شود؟

موسسه فرهنگی و غیرسیاسی، که بنا به گزارش یزد نیوز در طول یکسال ششصد کارآموز در رشته های مختلف تربیت کرده، مستحق تشویق و تمجید است، نه تهمت و تخطئه!

حرمت زرتشتیان را بعنوان یک اقلیت مذهبی مورد تائید قانون اساسی جمهوری اسلامی که در مجلس شورای اسلامی نیز نماینده دارند نگاه داریم، و اینگونه بخاطر خبرسازی و جنجال و کسب منافع، باعث دلسردی و ناامیدی و وازدگی و اسلام ستیزی جوانان زرتشتی نگردیم، و در دوران مهرورزی، اقلیت زرتشتیان را در مقابل مسلمانان قرار ندهیم.

یزد نیوز، فتنه در آستین و نام یزد را بر پیشانی دارد، اما این سایت بی هویت، تریبون فرهنگ و سیاست و مردم یزد نیست، و در نهایت اینکه یزدی که تنها مجتمع غیرانتفاعی جوادالائمه اش میلیاردها سرمایه دارد، از یک موسسه فرهنگی- هنری سیصد میلیون سرمایه ای نباید واهمه داشته باشد، مگر آنکه پشت پرده، در این موقعیت حساس، دست و جریان و نیت و هدف و منظور دیگری در کار باشد.

یزد نیوز اینگونه حمله می کند:

افزايش فعاليت يك مؤسسه فرهنگى - هنرى زرتشتيان!

يك موسسه فرهنگي هنري مربوط به اقليت مذهبي زرتشتيان اخيرا" به فعاليت هاي خود شدت بخشيده و در تلاش است تا كار آموزان بيشتري را تربيت نمايد.

به گزارش یزد نیوز، مؤسسه فرهنگى هنرى «پوروچيستا» وابسته به اقليت دينى‏ زرتشتي ها در طول دوره پنج‏ساله فعاليت خود حدود ششصد نفر كارآموز رادر رشته‏هاى مختلف تربيت كرده و در حال حاضر بيش از سيصدميليون تومان سرمايه و دارايى دارد.

مؤسسه پوروچيستا از سال 79 رسماً فعاليت خود را زير نظر انجمن‏زرتشتيان يزد آغاز كرد ليكن به دنبال اختلاف‏هاى اين مؤسسه با رئيس انجمن يزد، در سال 82 مستقل شد و به فعاليت خود ادامه داد.

اين مؤسسه به دنبال كمك‏هاى مالى زرتشتيان مقيم كشورهاى بيگانه ‏از جمله آمريكا، انگليس، كانادا و هم‏چنين كمك‏هاى مالى اعضاى اين‏اقليت در داخل كشور، سرمايه و دارايى خود را به حدود سه ميليارد ريال‏ رسانده است.

مؤسسه مذكور با راه‏اندازى كلاس‏هاى خياطى، گلسازى، كشبافى،رايانه و آرايشگرى، از مؤسسات بسيار فعال و بنام زرتشتى بوده و اخيراًبه منظور جذب كمك‏هاى بيشتر، اقدام به انتشا رخبرنامه داخلى‏پوروچيستا كرده تا با ارسال آن به همكيشان خود در خارج كشور، كمك‏هاى بيشترى را دريافت كند.

بر اساس اين گزارش دانشگاه سپنتا وابسته به اقليت زرتشتى نيز به منظور ارتقاى سطح‏علمى افراد زرتشتى و ساير افراد متمايل به اين آيين، اقدام به پذيرش واعطاى بورس تحصيلى به افراد متقاضى كرده است.

مركز اين دانشگاه كه بر مبناى پيام زرتشت شكل گرفته، در آمريكا قراردارد و شعبه‏اى از آن درهندوستان است و مدارك آن زير نظر وزارت‏آموزش كاليفرنيا صادر مى‏شود. اين دانشگاه از طريق شعبه خود درهندوستان به جذب دانشجويان ايرانى مى‏پردازد و به متقاضيان وام و بورس تحصيلى نيز اعطا مى‏كند.

دوره‏هاى آموزشى اين مركز در مقاطع فوق ليسانس و دكترا برگزارمى‏شود. بعضى از عناصر فعال انجمن زرتشتيان ضمن ارتباط با مسلمانان هوادار و عضو سازمان‏هاى غيردولتى (به‏ويژه انجمن‏هاى‏ملى - تاريخى) در نظر دارند آن‏ها را به تحصيل در دانشگاه مذكورتشويق كنند و برخى از اعضاى انجمن‏هاى ذكر شده به دنبال سپرى‏كردن مراحل قانونى و دريافت پذيرش از اين دانشگاه هستند.

متقاضيان تحصيل در دانشگاه مذكور بايد مورد تأييد انجمن‏هاى‏زرتشتى محلى باشند و ارتباط مستمر، تغيير دين و وجود زمينه تغيير دين در آينده از مؤلفه‏هاى مورد توجه انجمن زرتشتيان براى تأييد مسلمان‏زادگان است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا