مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه بورس، گمرک، امور مالیاتی، امول تملیکی و بیمه ها و بانک ها ، دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد در این استان هستند، تعامل و همکاری بین این مجموعه ها طی یکسال گذشته را خوب ارزیابی کرد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " در دیدار با مدیر جدید شعب بانک کشاورزی یزد افزود: قطعا این تعامل موجب رشد و پویایی بخش های اقتصادی خواهد شد.

وی با تاکید بر تعامل بیشتر و تشکیل نشست های مشترک بین این دستگاهها، از رایزنی مسایل اقتصادی استان در دیدار با برخی مقامات کشور و وزیر اقتصاد خبر داد و تصریح کرد: در این دیدار ها ضمن بیان شاخص های اقتصادی، مسایل و مشکلات اقتصادی نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد و تعامل سیستم اقتصادی می تواند نقش موثری در  ارائه گزارش مستند اقتصادی داشته باشد.

نمازی با بیان اینکه بسیاری از مسایل و مشکلات با همفکری قابل حل است افزود: نباید مسئولان کشور را با مسایلی که در سطح استان قابل حل است درگیر نمود ؛ چرا که موجب اتلاف وقت آنها می شود.

وی با قدردانی از خدمات بانک کشاورزی گفت: این بانک مورد اعتماد و خواستگاه مردم و دارای شاخص های عملکرد مثبت  به خصوص در بخش کشاورزی است.

نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی در استان یزد در بخش دیگری از سخنانش بر تحقق سیاست های اقتصادی دولت  تاکید کرد و مهار تورم را از سیاست های اولویت دار دولت برشمرد و گفت: خروج از رکود اقتصادی نیز در برنامه مسئولان کشور قرار دارد.

وی اقتصاد پساحریم را یادآور شد و  بازار و اقتصاد آینده کشور را امیدوار کننده خواند و تصریح کرد:  با لغو کامل تحریم ها رونق اقتصادی را  نیز حرکت خود را شتاب خواهند بخشید .

این مقام مسئول خواستار توجه مسئولان به وضعیت رکود برخی واحدهای تولید و صنعتی در دوران تحریم شد و با اشاره به  صنعتی و معدنی بودن این استان گفت: یزد به لحاظ سرمایه گذاری و تولید یکی از استان های امن کشور است و به لحاظ نیرو انسانی نیز دارای نیروهای متخصص ، باتجربه و توانممند می باشد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استنان یزد هم در این دیدار با بیان اینکه این بانک دولتی است  آمادگی خود را  برای همکاری با مجموعه و سیستم اقتصادی استان اعلام کرد.

" علیکمندی "  هماهنگی و تعامل دستگاههای اقتصادی استان یزد در مقایسه با سایر استان های کشور را  مثبت ارزیابی نمود و

کمبود سرمایه و سپرده را از مشکلات سیستم بانکی برشمرد و  خواستار ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات صاحب نظران برای رفع این مشکلات شد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد هم از رشد 27 درصد سپرده های این بانک در سال 93 نسبت به سال 92 خبر داد و گفت:  میزان سپرده ها در  پایان سال گذشته به شش هزار و 117 میلیارد ریال رسید.

" محمد دهقان منشادی " افزود: مانده تسهیلات بانک کشاورزی استان در سال 93 نسبت به سال قبل از آن  18 درصد رشد داشت و به 9 هزار و 347 میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه سهم بخش کشاورزی در تسهیلات اعطایی 74 درصد است گفت: بانک کشاورزی یزد در زمینه جذب سپرده های مردم  رتبه پنجم کشور را دارد و در زمینه وصول مطالبات در سال گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا