به گزارش دهقاني زاده خبرنگار يزد فردا از مهريز

همزمان باهفتمين روز از هفته تعاون (17/6/94) با حضور يوسفي معاونت تعاون اداره كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي استان يزد زارع مديريت تعاون،كارو رفاه اجتماعي  شهرستان مهريز حجه الاسلام دهقاني زاده رئيس دفتر امام جمعه ،حكايتي مسئول روابط عمومي فرمانداري و جمعي از كارشناسان و خبرنگاران يك طرح تعاوني با موضوع فعاليت پرورش شتر مرغ در منطقه گردكوه دهستان بهادران و دو تعاوني خدمات اداري و حسابداري  در مهريز با سرمايه اي برا بر با سه ميلياردو ده ميليون و هشتصد هزار ريال  با تعداد اعضاء 21 نفر و اشتغالزايي 10  نفر به بهره برداري رسيد.

معاونت تعاون مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد در گفتگو باخبرنگار ما گفت:  179هزار  نفر زن و مرد در شرکت های مختلف تعاونی این استان فعالیت دارند.از این تعداد 29 هزار نفر بصورت مستقیم و 150 هزار نفر بقیه نیز بصورت غیر مستقیم در تعاونی ها فعالیت دارند.

وی ادامه داد: این افراد در بخش ها و گرایش های مختلف در سطح تعاونی ها در شهر یزد و 9 شهرستان تابعه استان به کارهای مختلف اشتغال دارند.همچنين در سطح استان یزد پنج هزار و هفتصد تعاونی وجود دارد که از این تعداد سه هزار و يكصدو هفتاد آن فعال و بقیه غیر فعال هستند.

یوسفی علت اصلی غیر فعال بودن آنها را شامل مشکل مدیریتی ، نقدینگی و همچنین تعدادی نیز هنوز در شرف انجام فعالیت های جدی خود هستند.

وی هدف اصلی دولت در بخش تعاونی ها را جمع آوری سرمایه های خرد مردم و تشکیل آن رد قالب تعاونی های فراگیر با حضور و مشارکت همگان ذکر کرد.

 
معاون تعاون اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد اظهار داشت: اقبال مردم در سطح استان یزد برای تشکیل تعاونی های مختلف خوب است و دولت با جدیت از آن استقبال می کند.وي خاطر نشان كرد افراد در امور مختلف می توانند با تشکیل تعاونی ها به اشتغال و اقتصاد و تولید کشور و رفاه و آسایش دیگران کمک کنند.

در ادامه بازديد و افتتاح طرح هاي مذكور بازديد كنندگان با حضور در ساختمان جديد يكي از دفاتر مشاوره شغلي وكاريابي اين شهرستان آنرا افتتاح نمودند.

به گفته كافي مديريت دفتركاريابي: اين موسسه در دي ماه 1384 با سرمايه اي  معادل 1500 ميليون ريال شروع به فعاليت در حال حاضر با  دو نفر پرسنل در ساعات اداري به ارائه مشاوره شغلي به كارجويان و ثبت اطلاعات كارفرمايان  متقاضي نيروي كار و فرصتهاي شغلي مشغول به فعاليت است.

وي گفت: از ابتداي سال 94 تاكنون( شهريور ماه 94)تعداد 114 نفر از جويندگان كار دردفترمشاوره كاريابي ثبت نام نموده اند كه از اين تعداد براي 90 نفر از آنان  فرصتهاي شغلي مختلفي ايجاد شده كه 71 نفر توانسته اند در واحدهاي توليدي و خدماتي بكار گمارده شوند.

درحال حاضر تعداد 360 شرکت تعاونی با مجموع سرمایه ثبتی بالغ بر  47 ميليارد ریال و تعداد اعضاء برابر  9079 نفر و فرصت شغلی 2386 نفر در این شهرستان وجود دارد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا