عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید برای ورزش همگانی و قهرمانی مبالغ کلانی صرف شود تا ورزشکاران بتوانند به قله‌های افتخار دست پیدا کنند، خواستار در اولویت قرار گرفتن توسعه ورزش همگانی از بودجه 10میلیارد تومانی هیأت وزیران به وزارت ورزش شد.

محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص  بودجه 100 میلیارد ریالی که در جلسه اخیر هیأت وزیران برای اختصاص به وزارت ورزش و جوانان مصوب شد٬ بیان کرد: این بودجه‌ها کفاف انجام مسئولیت‌های بزرگ و سترگی که وزارت ورزش و جوانان برعهده دارد را نمی‌کند؛ اما دولت بیشتر از این هم توانایی ندارد و این قابل درک است.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید براین‌که وزارت ورزش چندین هزار میلیارد تومان بدهی دارد٬ اظهار داشت: بودجه 10میلیارد تومانی دولت به وزارت ورزش آنقدر زیاد نیست که بتوان بحث کرد با آن چه کارهایی می توان انجام داد؛ ولی باتوجه به این‌که وزارت ورزش تعهد دارد که طرح‌های عمرانی را به سامان برساندریال قاعدتا در آن مسیر صرف می ود.

وی بیان کرد: البته اگر اتمام پروژه‌های عمرانی چندسالی هم بیشتر طول بکشد مشکلی ایجاد نمی‌شود باید این پول به ورزش همگانی اختصاص یابد و این بخش در اولویت قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته این‌که دولت در وضعیت بغرنجی قرار دارد قابل درک است٬دولت در این شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارد و بسیاری از مشکلات مانند پول‌های بلوکه شده تنگناها و مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است بنابراین نمی‌توان انتظار بودجه‌ای فراتر از این رقم را داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای ورزش همگانی و قهرمانی باید مبالغ کلانی صرف شود تا ورزشکاران بتوانند به قله‌های افتخار دست پیدا کنند بنابراین این رقم چندان قابل توجه نیست.

تابش افزود: متأسفانه تقویت هیأت‌های ورزشی در استان‌ها نیز بسیار اسف‌بار است به عنوان مثال در شهری مانند یزد مجموع پولی که سالیانه به حدود 40 هیأت ورزشی داده می‌شود حدود 10 تا 15 میلیون است و این هیأت‌ها از طریق صنایع و اسپانسرهای بخش خصوصی با 300 400 میلیون تومان پول اداره می‌شوند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این پول باید در ورزش شهرستان‌هایی که استعداد در آن موج می‌زند ولی توانایی هزینه در ورزش را ندارند استفاده شود تا رشد یابند./

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا