رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در مراسم افتتاح و راه اندازی بزرگترین پروژه آبیاری تحت فشار در شهرستان خاتم گفت: در سال گذشته 15 میلیارد تومان اعتبار به آبیاری تحت فشار در سطح استان یزد تعلق گرفته است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری خاتم؛ سید جمال سجادی پور اضافه کرد: جهاد کشاورزی استان خدمات رسانی به کشاورزانی که به صورت عمده کشاورزی می کنند را در دستور کار دارد و اعطای وام به زمین های در سطح کلان در اولویت می باشد.
وی با اشاره به راه اندازی پروژه آبیاری تحت فشار در شهر هرات که یکی از بزرگترین پروژه ها در بخش کشاورزی می باشد تصریح کرد: این پروژه با 220 هکتار سطح زیر کشت و استخر ذخیره آبی به طو ل 18 هزار متر مکعب اعتباری نزدیک به 20 میلیارد ریال را جذب کرده است.
وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار 770 میلیون تومان وام بلاعوض بوده و مابقی نیز به صورت تسهیلات ارائه شده است.
سجادی پور خاطر نشان ساخت: در سطح شهرستان خاتم طی سال گذشته یک هزار هکتار آبیاری تحت فشار اجراء شده که به طور کلی در سطح استان اعتباری افزون بر 300 میلیارد ریال اعتبار عقد قرارداد شده است.
این مسئول بیان کرد: در سال 94 به هر هکتار آبیاری تحت فشار اعتباری نزدیک به 130 میلیون ریال وام اعطا می شود که 50 درصد آن به صورت بلاعوض و 50 درصد مابقی نیز به صورت تسهیلات می باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد اظهار داشت: امید داریم که کشاورزان به جهاد کشاورزی مراجعه و از این فرصت، استفاده بهینه را ببرند.









  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا