استاندار يزد در جلسه شوراي سلامت و امنيت غذاي استان تأكيد كرد: دولت يازدهم به سلامت جسمي و روحي مردم جامعه توجه و اهتمام ويژه دارد و رضايت مردم نشان مي دهد كه دولت در اجراي طرح تحول سلامت موفق عمل كرده است.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ظهر شنبه 17مرداد ماه دومين جلسه شوراي سلامت و امنيت غذاي استان در سالجاري با حضور استاندار يزد، سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي استانداري و افراد عضو اين كارگروه در سالن مرحوم حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در ابتداي اين جلسه ضمن تبريك "روز خبرنگار" خبرنگاران را متعلق به تمام مردم و جامعه دانست و گفت : اهالي رسانه نقش مؤثري در جامعه دارند و مي توانند خدمات و فعاليتهاي تمام دستگاههاي اجرايي استان و نقاط ضعف و قوت آنها را به خوبي به مردم منتقل نمايند.
"سيدمحمد ميرمحمدي " با اشاره به اينكه عقل سالم در بدن سالم است اظهار داشت: اگر به اين اصل مهم توجه كنيم با داشتن عقل و جسمي سالم مي توانيم در پيشرفت جامعه تأثيرگذار باشيم.
وي ضمن معرفي "حاجب مرتاض" به عنوان مشاور بهداشت و سلامت استاندار يزد اظهار اميدواري كرد : با انتخاب ايشان بين سه بخش بيمارستانهاي دولتي، بيمارستانهاي خصوصي و طب سنتي تعامل بهتري نسبت به گذشته صورت گيرد.
"ميرمحمدي" با اشاره به اينكه با اجراي طرح تحول سلامت در دولت تدبير و اميد هزينه هاي درمان كاهش چشمگيري يافته و در برخي موارد رايگان شده است خاطر نشان كرد: ابراز رضايت مردم نشان مي دهد كه دولت در اجراي طرح تحول سلامت موفق عمل كرده است.
عالي ترين مقام اجرايي استان يادآور شد: بيماران در طرح تحول سلامت سه نياز عمده دارند و در بيمارستانها بايد به اين نياز آنها توجه ويژه اي شود، يكي اينكه هزينه هاي درمان و بستري شدن آنها كاهش يابد، دوم اينكه پزشكان به بيماران احترام و توجه شايسته اي داشته باشند و سوم اينكه در زمان بيماري و بستري شدن از آنها مراقبت و پرستاري لازم صورت گيرد.
استاندار يزد با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ميان استان و مؤسسه رويان اظهار داشت : بايد از اين فرصت مغتنمي كه براي استان فراهم شده است نهايت استفاده را ببريم و در بحث هاي آموزشي، پزشكي و درماني از اين ظرفيت به نحو شايسته استفاده كنيم.
"ميرمحمدي"با اشاره به طرح تحول سلامت رواني، معنوي و اجتماعي استان كه از طريق دانشگاه علوم پزشكي شهيدصدوقي (ره) يزد تدوين و در اين جلسه ارائه گرديد گفت : بايد در اين زمينه بيماريهاي روحي و رواني را با هم تلفيق نمائيم و باتوجه به اينكه عنوان "بيماريهاي رواني" در فرهنگ سنتي ما بار منفي دارد بايد عنواني براي اين بيماريها انتخاب شود كه هم مفهوم را برساند و هم بيماران مبتلا را براي درمان تشويق و ترغيب نمايد.
رئيس شوراي سلامت و امنيت غذاي استان در پايان سخنان خود يادآور شد: واژه معنويت مترادف سلامت است و اينكه عنوان نمائيم قصد داريم سلامت معنوي جامعه را ارتقاء دهيم اظهارنظر درستي نيست زيرا كارهاي معنوي همواره با سلامت روحي و رواني و اقدامات سازنده همراه است.
در ابتداي اين جلسه رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات درماني شهيد صدوقي(ره) يزد ضمن ارائه گزارشي از اجراي طرح تحول سلامت دولت تدبير و اميد در استان يزد گفت : در سال جديد 3 پروژه عمراني مهم بهداشتي و درماني در استان افتتاح مي شود و اميدواريم بيمارستان شهيد رهنمون، ساختمان جديد كلينيك فوق تخصصي خاتم الانبياء و ساختمان خون و سرطان شهيدصدوقي(ره) همزمان با سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي به بهره برداري برسد.
گفتني است مقررشد برنامه تحول سلامت رواني، معنوي و اجتماعي استان براي اعلام نظر لازم به دستگاههاي عضو ارسال شود و تصويب اين برنامه به جلسه بعدي شوراي سلامت و امنيت غذاي استان موكول شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا