خبر آرشیوی:

 

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

 

بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه در تکاب آماده افتتاح

 

 

 

یزدفردا"یزدفردا گروه معادن >فلزات گرانبها - بزرگترین کارخانه طلای خاورمیانه آماده افتتاح شد.
 
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی ، فرماندار تکاب امروز گفت: این کارخانه با 170 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 10 میلیون یورو اعتبار ارزی از اعتبارات طرح های ملی با همکاری و مشارکت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ساخته شده است.

قهرمانی افزود: با بهره‌برداری از این طرح در هفته دولت برای 250 نفر به طور مستقیم و 400 نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کارخانه هم‌اکنون در مرحله بهره‌برداری کامل است، افزود: در این کارخانه سالانه سه تن شمش طلا و یک تن و 250 کیلوگرم نقره و 600 کیلوگرم جیوه تولید خواهد شد.

اسکندری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز گفت: این کارخانه بزرگترین واحد تولیدی در نوع خود در منطقه خاورمیانه به شمار می‌آید.

عملیات اجرایی این کارخانه از سال 89 در کنار معدن طلای زره شوران تکاب- بزرگترین معدن طلای ایران آغاز شده است. این معدن در 30 کیلومتری شهر تکاب قرار دارد و ذخایر کانسنگ طلا در آن 11 میلیون تن با عیار 7 تا 9 گرم در هرتن برآورد شده است. شهرستان تکاب علاوه بر معدن زره شوران، معدن طلای آق دره را هم درخود جای داده است.

 



 

تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

 

 

 

دبیر انجمن سیمان خبر داد:
مهر ماه زمان اعلام ورود یا عدم ورود سیمان به بورس کالا

 

 

 

یزدفردا گروه صنایع معدنی >سیمان - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه هم‌اکنون تولید مازاد بر عرضه است و نیاز به تعیین سقف قیمت نیست، گفت: پس از برگزاری جلسات و همایش با مدیران عامل و کارشناسان بورس، امیدواریم تا اواسط مهر ماه ورود و یا عدم ورود سیمان را به بورس کالا اعلام کنیم.

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی ، عبدالرضا شیخان با بیان اینکه برای ورود سیمان به بورس کالا قرار شد در جلسات کار‌شناسی مشکلات و راهکارهای موجود را بررسی کنیم، اظهار داشت: تا زمانی که کار کار‌شناسی در این راستا انجام نشود سیمان را وارد بورس کالا نمی‌کنیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: سیمان تنها کالایی است که با وجود اینکه با حجم بالا تولید می‌شود اما در بورس‌های دنیا معامله نمی‌شود از این رو برای ورود این محصول به بورس باید با یک کار کار‌شناسی دقیق، معایب و مزایای این اقدام را بررسی کنیم.

شیخان با اشاره به اینکه در سال ۸۹ سیمان وارد بورس کالا شد اما موفقیتی کسب نکرد، گفت: در سال ۸۹ بیش از ۳۰ شرکت برای ورود به بورس کالا پذیرش شدند اما تنها ۲۵ شرکت اقدام به معامله آن هم با حجم بسیار ناچیز کردند.

وی افزود: این مسئله به این دلیل بود که دولت اقدام به تعیین سقف قیمت کرده بود که این موضوع انگیزه‌ای برای فعالیت شرکت‌ها باقی نگذاشته بود.

وی ادامه داد: عرضه و تقاضای سیمان در آن سال متعادل بود و در صورت تداوم حضور در بورس کالا قطعا معاملات سیمان با ساز و کار خوبی مواجه می‌شد.

رئیس انجمن سیمان با بیان اینکه اما هم‌اکنون تولید مازاد بر عرضه است و نیاز به تعیین سقف قیمت نیست، افزود: به نظر می‌رسد دولت دخالتی در تعیین قیمت سیمان در بورس کالا ندارد.

شیخان با تاکید بر اینکه ما اعتقاد به کار کار‌شناسی و خرد جمعی داریم، تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات و همایش که با حضور مدیران عامل و کار‌شناسان بورس برگزار خواهد شد امیدواریم تا اواسط مهر ماه ورود و یا عدم ورود سیمان را به بورس کالا اعلام کنیم.

 

 
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
صادرات ۶.۶ میلیون تنی سیمان و کلینکر

 

یزدفردا گروه صنایع معدنی >سیمان - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ایران اعلام کرد: در چهار ماهه منتهی به تیر ماه امسال، شش میلیون و 620 هزار و 958 تن سیمان به خارج از کشور صادر شد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنایع معدنی ، عبدالرضا شیخان افزود: از مجموع کل صادرات سیمان و کلینکر در مدت یاد شده، چهار میلیون و 836 هزار و 934 تن سیمان و یک میلیون و 748 هزار تن صادر شده است.

او گفت: میزان صادرات سیمان در تیر ماه امسال به خارج از کشور به یک میلیون و 86 هزار و 822 تن و میزان صادرات کلینکر به مرز 463 هزار و 465 تن رسید.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان افزود: میزان سیمان توزیع شده به جامعه مصرف داخلی در چهار ماهه گذشته در داخل کشور بالغ بر 18میلیون و 719هزار و 523 تن بوده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا