نامه وارده به یزدفردا :
چه کسی از حق کابران اینترنت در استان یزد دفاع خواهد کرد
طی چند سال گذشته که اینترنت در استان جای خود را باز نموده ودر حال حاظر نیز بیشتر روستاها نیز از این وسیله ارتباطی مدرن استفاده می نمایند و شرکت مخابرات هم با انتقال مسئولیت خود به شرکتهای خصوصی ارائه دهنده اینترنت در استان با واسطه خدمات خود را به مردم ارائه می دهد
وسال گذشته شاهد افزایش اجباری نرخ استفاده از اینترنت در استان بودیم که مسئولین مخابرات به بهانه های مختلف از پاسخگوئی طفره رفته و رئیس بازرگانی استان نیز به اعلام غیر قانونی بودن افزایش نرخ ارائه خدمات بسنده نمود و در این بین شرکتهای ارائه دهنده اینترنت در استان با یکنواخت نمودن نرخ اینترنت در استان از رقابت در بازار جلوگیری نموده و کاربران غیر متحد اینترنت در استان نیز بالاجبار در حال استفاده از اینترنت .
حال سئوالاتی که در این بین بی پاسخ مانده و مخابرات استان باید به مردم پاسخ دهد البته اگر خود را پاسخگو بداند .
1-شرکتهای ارائه دهنده اینترنت در مقابل قطعی ها و سرعت کم اینترنت ارائه شده توسط شرکت خود به چه کسی پاسخ خواهند داد و حق ضایع شده کاربران که چه سرعت بالا باشد چه پائین هزینه یکنواخت را باید بپردازند کیست ؟
2-بارها شاهد قطعی اینترنت بوده ایم در صورتی که تمامی شرکتها در زمان قطعی به هنگام اتصال با مرکز شرکتشان از ساعت کارتها و یا اشتراک کم نموده و هزینه را دریافت می نمایند ؟؟
3-آیا شرعا و قانونا هزینه های دریافتی توسط شرکتها در مقابل ارائه خدمات ناقص درست است ؟
4-آیا شرکت مخابرات به صرف واگذاری ارائه خدمات به بخش خصوصی نبایستی بر نحوه ارائه خدمات به مردم نظارت داشته باشد ؟
5-آیا وظیفه شرکت مخابرات نیست که قرادادهای خود با شرکتهای خصوصی را به صورت شفاف به مشترکین اینگونه خدمات ارائه دهد ؟
6-در کجای قانون آمده است که وقتی خدماتی به بخش خصوصی واگذار شد بخش خصوصی خود می تواند به هر گونه که صلاح می داند نسبت به نرخ گذاری وارائه خدمات اقدام نماید ؟
7-در مورد ADSLاینترنت پر سرعت چرا بایستی به صورت نیمه انحصاری در اختیار یک مجموعه باشد و در زمان قطعی و خدمات ناقص هیچگونه خساراتی به مشترکان اینگونه خدمات داده نشود ودر مقابل شرکت مخابرات در قراداد با شرکتهای ارائه دهنده خدمات ،پیش بینی خسارت را دیده باشد ؟
8- در نهایت چرا تمام استفاده کنندگان از اینترنت بایستی هزینه پرداخت نمایند و هیچگونه تشویق و ترغیبی برای فعالان عرصه مجازی که باعث جذب کاربران به دنیای مجازی می شوند دیده نشده است و همه بایستی هزینه نمایند و عده ای فقط سود ؟
9-در برخی مواقع شاهدیم که کاربری به خرید پهنای باند اینترنت اقدام میکند اما در زمان استفاده به این نتیجه میرسد که سرعت و کیفیت این سرویس پایینتر از میزانی است که خریداری کرده که این کار در واقع به نوعی کمفروشی محسوب میشود و در صورت اعلام هرگونه تخلف به شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانهیی این شورا مورد را بررسی کرده و با آن برخورد میکندو آیا مخابرات در کجای این قضیه مسئول خواهد بود ؟
10-براستی با انعقاد قرار دادهای یکطرفه با مشترکین وارائه خدمات ناقص به مردم ونبودن هیچگونه نظارت و رقابت در کار ،هدفی جز اهداء در آمدهای نا مشروع به زیر مجموعه هاوشرکتهای خاص نیست ؟
امید واریم کاربران دنیای مجازی با ارائه انتقادات و پیشنهادات مشروع خود مسئولین مربوطه را در رعایت قانون مشتری مداری راهنمائی و مسئولین مخابرات و استان نیزخود را درپایمال شدن حق های مردم و کم فروشی های صورت گرفته سهیم دانسته و بدانند که پاسخگوئی در جهان دیگر به مراتب ناراحت کننده تر از ناراحتی چند شرکت بی مسئولیت است ؟
یک فردائی
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
شنبه 18,ژانویه,2025