استاندار يزد در جلسه فرمانداران: مصوبه دولت درباره مطالعه انتقال خط دوم آب، محقق شد

یزدفردا:جلسه فرمانداران استان يزد به رياست استاندار و در محل سالن حميدياي استانداري تشكيل گرديد. 

محمدرضا فلاح زاده در اين جلسه با تشكر و قدرداني از خدمات فرمانداران افزود: كار سختي در پيش داريم، اما هرآنچه كار دشوارتر باشد ارزش و ثوابش نزد خداوند متعال بيشتر است.

استاندار يزد با اشاره به سفرهاي شهرستاني كه به همراه جمعي از مديران اجرايي صورت گرفته است، گفت: سفرهاي اول به شهرستانهاي مختلف استان، بيشتر براي شناسايي نيازها و مسائل مرتبط با اين مراكز بود اما در سفرهاي دوم بيشتر بر روي جنبه هاي كاري توجه شده و مي شود.

وي با تاكيد بر مسئله پيگيري مصوبات سفرهاي شهرستاني استانداران توسط فرمانداران افزود: وقتي سفري انجام مي شود، بدون جنجال و به آرامي صورت گيرد و از هياهو هاي بي نتيجه پرهيز گردد. هدف از اين سفرها، رفع محروميت از شهرستانهاست و بايد صرفا بر روي اين مسئله تمركز صورت گيرد.

فلاح زاده با اشاره به مصوبات سفر اعضاي هيات دولت و رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كرد: با جلسات مداوم و پيگير، مصوبات در استان اجرا شده و قابل اجراست، لذا فرمانداران بايد تلاش كنند و پيگيري مداوم داشته باشند تا اجراي مصوبات سرعت بيشتري بگيرد.

وي با اشاره به مصوبه خط دوم آب زاينده رود به يزد خاطرنشان كرد: مصوبه رياست جمهوري در رابطه با خط دوم آبرساني به استان اجرايي شده و حتي چند گام نيز جلوتر رفته ايم، اما اين انتهاي كار نيست و بايد مسئله را تا انتقال آب به استان با جديت تمام پيگيري كرد.

 قابل ذكر است، در سفر اعضاي هيات دولت به استان يزد، اتمام مطالعه مرحله اول طرح انتقال آب به فلات مركزي و طي مراحل آن در وزارت نيرو، به تصويب هيات دولت رسيده بود.

فلاح زاده به مسئله اطلاع رساني در خصوص كارهاي صورت پذيرفته در شهرستانها اشاره كرد و افزود: اقدامات خوب و اميدبخشي در شهرستانها محقق گرديده كه بايد مردم را با اطلاع رساني خوب و مناسب دولت، در جريان اين اتفاقات قرار داد.



وي به مسئله پيشنهاد ايجاد شهرك هاي صنايع دستي در شهرستانها اشاره كرد و ادامه داد: استان آمادگي دارد تا زمينه ها و زيرساخت هاي ايجاد شهرك هاي صنايع دستي را در شهرستانها فراهم آورد. اين شهرك ها مي تواند در توسعه استان و ايجاد اشتغال موثر و تاثيرگذار باشد.

استاندار يزد با اشاره به اين كه با پيگيري هاي مداوم، يزد در جمع استانهاي خشكسالي بحراني آبي قرار گرفت و از بودجه خاصي كه به همين منظور در نظر گرفته شده استفاده خواهد كرد افزود: فرمانداران بايد همه تلاش خود را به منظور جذب بودجه مذكور تا مرحله نهايي به كارگيرند.

استاندار يزد در پايان با اشاره به مسئله گراني، بخشي از گراني هاي اخير را مرتبط با مسائل جهاني دانست و خواستار تمهيداتي به منظور كاهش تبعات ناشي از آن در كشور شد و ادامه داد: ضمن آن كه بنا به فرمايشات رهبر عظيم الشان انقلاب در شيراز، بايد مراقب جنگ رواني دشمنان در اين رابطه نيز بود.

شايان ذكر است، در اين جلسه فرمانداران به ارائه ديدگاه ها و نقطه نظرات خود پيرامون مسائل مختلف پرداختند.

 

 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا