استاندار يزد در جلسه توسعه صادرات استان: در برنامه ريزي ها به نحوي عمل شود كه به مردم محروم فشار كمتري وارد آيد

یزدفردا:جلسه توسعه صادرات استان به رياست استاندار يزد و با حضور مديران دستگاه هاي اجرايي در محل سالن حميدياي استانداري تشكيل جلسه داد. 

محمدرضا فلاح زاده با اشاره به بحث توسعه صادرات در استان گفت: رفع خلإ هاي قانوني، حمايت از توليد كننده و صادر كننده، فرهنگ سازي در زمينه توليد و صادرات، ايجاد رقابت سالم و سازنده در بخش توليد محصول، بر قراري ارتباط تنگاتنگ بين اتاق بازرگاني، توليد كننده و صادر كننده و پويايي گمرك از جمله مواردي است كه مي توانند در جهت توسعه صادارت در استان موثر باشد. وي به اهميت مسيرهاي مواصلاتي در بحث صادرات اشاره كرد و افزود: بايد با همه توان در جهت رفع مشكلات موجود تلاش كنيم.

فلاح زاده با تاكيد بر هدف گذاري در بحث توسعه صادرات استان، از نگرش برخي از دستگاه هاي اجرايي انتقاد كرد و افزود: نگرش و نگاه همه دستگاه هاي اجرايي بايد در جهت توسعه استان بوده و تمامي دستگاه ها مي بايد در راستاي توسعه استان، هم سو و همراه باشند.

استاندار يزد با اشاره به پروژه احداث خط دوم آب زاينده رود به استان خاطرنشان كرد: بخشي از اين هزينه بايد توسط استان فراهم شود، به همين منظور پروژه احداث باغ شهري و باغ ويلايي در دستور كار مي باشد تا از اين طريق، بخشي از درآمد پروژه آبرساني به استان تامين گردد.

وي با تاكيد بر توجه به مردم و گوش فرا دادن به درد و دل هاي آنها اظهار داشت: بايد در برنامه ريزي ها به نحوي عمل شود كه به مردم محروم جامعه فشار كمتري وارد آيد. در عين حال به كارهاي بزرگ كه منجر به كارآفريني، اشتغال و توليد ثروت مي‌شود و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب از جمله امور پرثواب و پرخير وبركت است، نيز توجه ويژه صورت گيرد.

شايان ذكر است، سال گذشته ۲۳۱ميليون دلار كالا از استان يزد صادر شد كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۱ درصد رشد داشته‌است

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا