ديدار استاندار يزد با رئيس ستاد حوادث كل كشور

یزدفردا:استاندار يزد با رئيس ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه كشور در محل مهمانسراي استانداري ديدار كرد و در رابطه با خشكسالي و سرمازگي سال 86_ 87 در استان با وي به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش یزدفردا:محمدرضا فلاح زاده در اين ديدار به مسائل و خسارات ناشي از سرمازدگي و خشكسالي اخير در استان پرداخت و گزارشي از وضعيت كنوني را ارائه كرد.

بر اساس اين گزارش، طي سال گذشته تنها يك روز در استان بارندگي موثر رخ داده است. ميزان بازندگي در سال جاري 46 ميليمتر بوده كه اين ميزان نسبت به ميانگين مدت مشابه 62 درصد كاهش يافته است.

براساس آمار ارائه شده، به طور ميانگين استان يزد طي 40 سال اخير در ديماه تنها 6/0 روز با يخبندان مواجه بوده كه اين ميزان در ديماه سال 86 به 8 روز يخ بندان افزايش يافته است. پيش بيني مي شود به دليل خشكسالي و سرمازدگي هاي اخير، خسارات جبران ناپذيري به بخش كشاورزي، منابع طبيعي ، حيات وحش و... استان وارد آمده باشد.

شايان ذكر است، در سال جاري استانهاي كل كشور به چهار دسته نرمال، كم آب، خشكسالي و خشكسالي بحراني تقسيم بندي شده اند. استان يزد ، كه پيش از اين در ليست استانهاي خشكسال قرار گرفته بود، با پيگيري هاي استاندار يزد. هفته گذشته به ليست استانهاي خشكسالي بحران آبي پيوست.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا