استاندار يزد : براي رفع مشكل خشكسالي بايد تمام توانمندي را به كار گيريم


یزدفردا :جلسه ستاد حوادث غير مترقبه استان يزد به منظور بحث و تبادل نظر پيرامون مشكلات ناشي از خشكسالي و ارائه راهكارهاي لازم براي رفع آنها با حضور استاندار يزد و مديران دستگاه ها در محل استانداري تشكيل شد .در اين جلسه استاندار يزد اعتبار اوليه اختصاص يافته براي جبران خسارت وارده ناشي از خشكسالي در كشور را 230 ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: سعي ما بر اين است كه با ارائه آماري دقيق از خسارت هاي وارده در اثر خشكسالي به استان، اعتبار مورد نياز را براي عبور از اين بحران جذب كنيم .

محمد رضا فلاح زاده با اشاره به وضعيت اقليمي خشك و شكننده استان افزود : بايد يك مديريت مصرف صحيح آب را حاكم كنيم. وي تبديل سيستم آبياري غرقابي در كشاورزي را به سيستم آبياري نوين و تحت فشار ضروري خواند . استاندار يزد تصريح كرد : ارائه گزارشات خشكسالي بايد با انعكاس تبعات آن همراه باشد وي گفت بايد دستگاه هاي اجرايي برنامه ريزي كنند و در جهت رفع مشكلات، تمام توانمندي هاي استان را به كار بگيريم .

در اين جلسه مقرر شد كميته اي مركب از وزارت جهاد كشاورزي ، شركت آب منطقه اي و معاونت عمراني استانداري تشكيل و مشكلات ارائه شده را دسته بندي و پس از انجام برآورد و ارائه راهكارهاي عملي توسط مسئولين شهرستاني و دستگاههاي اجرايي استان جمع بندي لازم صورت گيرد و وظايف هر يك از دستگاه ها براي كمك به مردم و عبور از بحران خشكسالي مشخص شود .

یزدفردا  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا