مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی:سیاست ما این است که آبنما را تبدیل به پل کنیم و در این راستا در محور طبس ـ دیهوک پیمانکار مشخص و برای اجرای طرح ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی مصوب شده است که تاکنون یک‌میلیارد تومان آن اختصاص یافته است

فتحی سرپرست یزد فردا طبس / مهدی جعفری پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان جنوبی اظهار داشت: راه‌های استان بیش از ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول دارد.

وی با بیان اینکه ۳۶۸ کیلومتر از راه‌های استان بزرگراه است، تصریح کرد: بیشتر مشکل ما در زمان وقوع سیلاب در راه‌هایی است که آبنما دارند و بیشتر به این راه‌ها و راه‌های فرعی و برخی راه‌های شریانی خسارت وارد می‌شود و در اثر سیل بسته می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در محور دیهوک ـ راور میزان ۹۰ درصد تبدیل آبنما به پل انجام شده است، یادآور شد: سیاست ما این است که آبنما را تبدیل به پل کنیم و در این راستا در محور طبس ـ دیهوک پیمانکار مشخص و برای اجرای طرح ۲ میلیارد تومان اعتبار ملی مصوب شده است که تاکنون یک‌میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

جعفری ادامه داد: تبدیل آبنما به پل در محور طبس به عشق‌آباد باقی مانده که آن را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به بارندگی‌های هفته آخر سال گذشته و فروردین‌ماه جاری در استان خاطرنشان کرد: این بارندگی‌ها خسارات قابل توجهی به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان وارد کرد که میزان این خسارات ۱۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس شورای اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: استان با حوادث زیادی مواجه است و با توجه به شاخص‌های کشوری باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

محمدرضا قرائی با بیان اینکه برخی از مناطق مانند سرایان و فردوس فوق بحران هستند، یادآور شد: فعالیت کشاورزی در این مناطق به نصف رسیده است و باید برای اشتغال کشاورزان فکر شود.

وی خاطرنشان کرد: باید در زمینه خشکسالی آموزش لازم به مردم داده شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا