سعید فتحی/یزدفردا :مدیرکل راه آهن شرق گفت: حمل سیمان در اداره کل راه آهن شرق در سال گذشته ۲۴۰هزار و ۵۸۳ تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۲ که ۱۰۰ هزار و ۹۰۳ تن بوده از رشد ۱۳۸ درصدی برخوردار است و در آمد حاصل از آن نیز ۱۶۲ درصد رشد داشته است.

فتحی سرپرست یزدفردا طبس / به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق، محمد ابراهیم اقبالی گفت: در سال گذشته تن‌کیلومتر بار ناخالص حمل شده در این ناحیه شش میلیارد و ۲۷۲ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۳۸۰ تن‌کیلومتر بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۲ که معادل چهار میلیارد و ۵۸۹ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۸۹۲ تن‌کیلومتر بوده، از رشد ۳۷ درصدی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: در این مدت سه میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۳۱۳ هزار و ۶۵ تن‌کیلومتر بار خالص در این ناحیه حمل شده است که نسبت به سال ۹۲ که معادل دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون و ۸۷ هزار و ۵۹۱ تن‌کیلومتر بوده، از رشد ۳۸ درصدی برخوردار است.
مدیرکل راه آهن شرق افزود: حمل زغالسنگ در اداره کل راه آهن شرق در سال گذشته۲۴۱ هزار و ۵۰۵ تن بود که نسبت به سال ۱۳۹۲ که برابر با ۱۶۹ هزار و ۱۵ تن بوده به میزان ۴۳ درصد افزایش داشته است.
 
وی گفت: حمل سنگ آهن نیز در سال ۱۳۹۳ سه میلیون و ۳۵ هزار و ۱۲۸ تن بوده است که نسبت به سال ۱۳۹۲ که دو میلیون و ۹۲ هزار و ۹۰۲ تن حمل شده بود از رشد ۴۵ درصدی برخوردار است.
 
اقبالی افزود: در سال گذشته تعداد یک میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۲۰ نفر در این منطقه جابجا شده‌اند که روزانه به صورت میانگین بالغ بر ۴۰۶۴ مسافر است که نسبت به سال ۱۳۹۲ که یک میلیون و ۳۶۱ هزار نفر بوده است، ۹ درصد رشد دارد.
 
لازم به ذکر است برنامه هدف در نظر گرفته شده برای اداره کل راه آهن شرق در سال ۱۳۹۳ توسط مرکز، حمل سه میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۶۶ تن بوده است که قبل از نیمه اسفند ماه این اداره کل به برنامه هدف دست یافته و تا پایان سال گذشته نیز سه میلیون و ۶۵۲ هزار و ۲۲ تن توسط این ناحیه بار حمل شده است که هفت درصد بیش از برنامه هدف بود و نسبت به سال ۱۳۹۲ نیز ۵۲درصد رشد حمل بار محقق شده است.
 
اداره کل راه آهن شرق با حدود ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگترین منطقه ریلی کشور است که با قدمت کم توانسته است در بین مناطق ۱۹ گانه ریلی کشور رتبه سوم بارگیری را از آن خود کند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا