به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد به مناسبت گرامیداشت هشتمین روز از  فروردین که روز شهرستان اردکان نام گرفته بود، مدیرکل و معاونین این اداره از بافت تاریخی اردکان بازدید و سپس در یک نشست تخصصی با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر و جمعی از فرهیختگان و گردشگران نوروزی این شهرستان شرکت کردند.

محمدمهدی شرافت در این مراسم ضمن اشاره به اهداف و مقاصد اداره کل میراث فرهنگی برای سال 95، به عنوان سال خوشامدگویی به یزد، اشاره کرد و افزود: بافت تاریخی اردکان بافتی است ارزشمند  به لحاظ انسجام و یکپارچگی، که پایش در این بافت ضروری می باشد.

وی خاطرنشان ساخت: این شهرستان به دلیل هم مرز بودن با استانهای اصفهان و سمنان خود می تواند مقصدی برای گردشگری باشد، در همین راستا باید تلاشهای بیشتری در معرفی و ایجاد زیرساختهای گردشگری انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح اتمام پروژه خانه سنتی دکتر اقبالی اردکانی که با هزینه شخصی وی مرمت گردیده است و هم اکنون مراحل پایانی مرمت در حال انجام است نشانه ای از علاقه مردم و خیرین میراث فرهنگی است.

شرافت اظهار داشت: یکی از پروژه های با اهمیت اردکان طرح پردیسان است که امید است فاز اولیه آن تا نیمه های سال 94 افتتاح گردد و سایر فازها برای سال 95 آماده بهره برداری شود.

همچنین مدیر کل میراث فرهنگی یزد در بازدید از محل انجمن چهار سوق، یکی از تشکلهای مردم نهاد اردکان طرح پایش بافت که توسط آنها در حال انجام بود را مشاهده نمود و ضمن تشکر از اعضای این تشکل، حضور فعال و منسجم  NGO ها در این شهرستان را یاد آور شد.

در ادامه این مراسم سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان اردکان گزارشی از وضعیت بافت این شهرستان ارائه داد. 

گفتنی است در پایان این مراسم از کوچکترین راهنمای گردشگری اردکان، علیرضا صحراییان تقدیر و تشکر شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا