معاون وزير ارتباطات: انتظار دريافت تلفن همراه به يك هفته كاهش مي‌يابد

.

معاون وزير ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، انتظار يك ساله براي دريافت تلفن همراه را غيرقابل قبول دانست و گفت: زمان يادشده تاپايان برنامه چهارم به كمتر از يك هفته، كاهش خواهد يافت.

وفا غفاريان روز سه‌شنبه در آيين بهره‌برداري همزمان از‪ ۱۵۱‬طرح مخابراتي در استان يزد، افزود: اميد است كه ديگر چيزي به نام "فيش در انتظار تلفن همراه" نداشته باشيم.

رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران اضافه كرد: با توسعه شبكه و مراكز سوييچ، اين امر محقق خواهد شد و ما نيز به دنبال تحقق آن هستيم.

وي اظهار داشت: اميد داريم كه داستان قرعه‌كشي، در صف ايستادن و پركردن فيش، خاتمه يابد.

وي با تاكيد بر نقش بانكها براي نيل به‌اين هدف، گفت: اين گامي است كه بايد برداشته شود زيرا اگر درمورد توسعه‌مخابرات، صحبت مي‌كنيم نياز است كه به آن دست يابيم.

غفاريان اظهار اميدواري كرد كه‌استان يزد با توجه به شرايطي كه در زمينه مخابرات دارد، از پيشگامان تحقق اين موضوع باشد.

وي در ادامه از مخابرات، بعنوان يكي از شاخص‌هاي اساسي در مقايسه كشورها با يكديگر نام‌برد و گفت: توسعه‌يافتگي ملت‌ها را با توجه به دستيابي آنها به خدمات مخابراتي و فن‌آوري اطلاعات، مي‌سنجند.

معاون وزير ارتباطات و فن آوري اطلاعات افزود: اگر مخابرات توسعه يابد، اقتصاد، فرهنگ، صنعت و بخش‌هاي اجتماعي نيز توسعه خواهد يافت.

او كمك به‌توسعه علمي وآموزشي را نقش ديگر مخابرات در توسعه جوامع دانست و با بيان اينكه استان يزد در زمينه شاخص‌هاي توسعه مخابرات در وضعيت خوبي قرار دارد، اظهار داشت: ضريب نفود تلفن ثابت و همراه در كشور به ترتيب‪۲۸و‪ ۱۰‬درصد اما در استان يزد‪ ۳۴‬و‪ ۱۳‬درصد است.

مدير عامل شركت مخابرات استان يزد نيز در اين مراسم گفت: طي سال جاري، مجموعا‪ ۲۷۰‬طرح مخابراتي باصرف‪ ۱۷۰‬ميلياردريال در اين‌استان به بهره‌برداري رسيده است.

مهدي مقوم افزود: از‪۲۴۰‬كيلومتر جاده آسفالته استان يزد‪ ۱۵۴‬كيلومتر آن زير پوشش تلفن همراه قرار دارد.

وي با بيان اينكه تا اواخر وقت اداري روز دوشنبه‪ ۴۰‬هزار نفر براي ثبت نام تلفن همراه در اين استان مراجعه كردند، پيش بيني كرد كه اين تعداد تا پايان مهلت ثبت نام از يكصد هزار نفر بگذرد.

در اين مراسم‪ ۱۵۱‬طرح مخابراتي به مناسبت دهه فجر در شهرستان‌هاي يزد، صدوق، مهريز،خاتم،تفت و بافق بطور همزمان با صرف‪ ۱۲۱‬ميلياردو‪ ۶۳۸‬ميليون ريال به بهره‌برداري رسيد.

اين طرحها درزمينه‌هاي تاسيس و توسعه مركز تلفن، توسعه شبكه كابل و فيبر نوري، نصب و راه‌اندازي كافوي نوري، بهسازي ارتباطات راه دور، راه‌اندازي دفتر مخابراتي روستايي، راه‌اندازي دفتر‪ ICT‬روستايي و نصب و راه‌اندازي‪BTSتلفن همراه و ‪ ۲۵‬دستگاه تلفن ‪ GSM‬مي‌باشد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا