به مناسبت روز ملي فناوري هسته اي، همزمان با سراسر كشور زنگ هسته اي در آموزشگاه هاي استان يزد نواخته شد(به همراه گزارش تصویری ).





به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش يزد؛ در آييني كه به همين مناسبت در آموزشگاه راهنمايي دخترانه شهيد صدوقي يزد برگزار شد، استاندار يزد انرژي هسته اي را از حقوق مسلم ملت ايران خواند و افزود: در حقيقت انرژي هسته اي رهاورد جوانان متعهد و آگاهي است كه با كسب دانش و تخصص زمينه رشد و ترقي بيش از پيش ايران اسلامي را فراهم كرده اند.
 
 
"فلاح زاده" با اشاره به اينكه اكنون ايران جزو 8 كشور صنعتي داراي دانش هسته اي است، افزود: پس از انقلاب اسلامي جوانان نوآور ايراني گام هاي موثري در عرصه هاي عمراني و كشاورزي، نظامي و صنعتي برداشتند و زمينه رشد و خودكفايي كشور را فراهم نمودند.
 
در ادامه اين آيين نيز رييس سازمان آموزش و پرورش استان يزد پيروزي انقلاب اسلامي را، سرآغاز تحول عظيم علمي ونوآوري در کشور دانست و افزود: نوآوري، جوهر هر تحول وتکاملي است.
 
"محمدرضا باغستاني" اضافه كرد: بدون شك دانش هسته اي در زمينه هاي مختلفي از جمله صنعتي، درماني، كشاورزي و توليد انرژي راه گشا خواهد بود.
 
رييس سازمان آموزش و پرورش يزد با اشاره به كارشكني هاي دشمنان در سال هاي پس از انقلاب، گفت : براي شكوفايي و بالندگي بيش از پيش ايران اسلامي بايستي با تقويت نقاط مثبت نظام آموزشي، در جهت ارتقاء دانش عمومي آحاد ملت گام برداشت.
 
در پايان اين آيين نيز پيام وزير آموزش و پرورش توسط يكي از دانش آموزان قرائت شد، در بخشي از اين پيام خطاب به دانش آموزان آمده است:
 
در بهار نوآوری و شکوفایی صمیمانه ترین سلام خود را به شما نو باوگان دانش آموز ایران اسلامی تقدیم می کنم .
 

شما عزیزانی که به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره ) امید و نوید این مملکت هستید و چشم انداز آینده ی وطن از حضور ثمر بخش تان در عرصه های گوناگون به بار می نشیند .

بیستم فروردین ماه روز ملی انرژی صلح آمیز هسته ای که نشانگر تلاش خالصانه ی دانشمندان جوان این مرز و بوم است و پرچم پر افتخار جمهوری اسلامی ایران را بر قله های علم و فن آوری های پیشرفته ی جهان به اهتراز در آورده است و از این رو شایسته است تا همراه با تبریک سال نو و آغاز بهار طبیعت ، این دستاوردها جشن گرفته شود امید آن که نوید بخش پیروزی های پی در پی فرزندان ایران زمین در میدان های مختلف خلاقیت ، نوآوری و شکوفایی باشد .


یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا