استانداريزد : ‪ ۲۰۰‬روستاي استان يزد با مشكل كم‌آبي روبروست

استاندار يزد با اشاره به خشكسالي ناشي از كمبود بارندگي در اين استان گفت: منابع آبي ‪ ۳۰‬درصد روستاها دچار تغيير كيفيت شده و ‪ ۲۰۰‬روستاي ديگر استان هم با مشكل كم‌آبي مواجه است.

به گزارش  روابط عمومي استانداري "محمدرضا فلاح‌زاده" در نشست شوراي توسعه و برنامه‌ريزي اين استان افزود: ‪ ۲۰‬كاميون تانكر دار در كار آبرساني به مناطق بحراني فعاليت دارند.

وي با بيان اينكه بدين منظور ‪ ۲۴۰‬تانكر آب مهيا شده‌است گفت: رودخانه‌هاي مناطق ييلاقي ده بالا و طزرجان آب ندارند و بندهاي احداث شده هم فاقد ذخيره آب هستند ضمن آنكه چشمه غربال بير كه در هر ثانيه ‪ ۷۰۰‬ليتر آبدهي داشته خشك شده است.

استاندار يزد با اشاره به سهميه‌بندي آب كشاورزي روستاهاي استان اضافه كرد:ميزان بارندگي در مناطق مختلف استان بين ‪ ۱۳/۸‬تا ‪ ۷۰‬ميليمتر در نوسان بوده است.

فلاح زاده تاكيد كرد: بدون مديريت از هيچ بحراني نمي‌توان عبور كرد و لذا بايد با جذب كمك‌هاي مركزي و بهره مندي از توانمندي‌هاي استان برنامه‌ريزي كنيم و استان را از بحران خشكسالي عبور دهيم.

وي از شهرهاي بافق ، مهريز و نير بعنوان مناطق بحران زده در زمينه كم آبي نام برد و گفت: براي حفر يا خريد چاه جديد به حداقل ‪ ۱۵‬ميليارد ريال اعتبار نياز است.

فلاح زاده همچنين ، لزوم تامين آب براي عشاير و دامداران و نيز توجه به مناطق كم آب حفاظت شده بهادران ، دره زنجير و سياه كوه را يادآور شد و ضرورت آموزش صرفه جويي در مصرف آب به مردم توسط كارشناسان مجرب را خاطر نشان كرد

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا