استاندار يزد ، بر حق مسلم ايران در استفاده از فناوري صلح‌آميز هسته‌اي تاكيد كرد. 

یزدفردا : "محمد رضا فلاح زاده" روز سه‌شنبه در مراسم نواختن زنگ هسته‌اي در مدرسه راهنمايي دخترانه استعدادهاي درخشان شهيد صدوقي يزد گفت:
دستيابي كشور ما به انرژي هسته‌اي ماحصل تلاش و كوشش جوانان اين مرز و بوم است.

وي با بيان اينكه ايران جز هشت كشور دانش صلح‌آميز هسته‌اي است افزود: در اين زمينه در بخشهاي مختلف اقتصادي، كشاورزي، درماني و توليد انرژي به توانمنديهاي مختلفي دست يافته‌ايم.

فلاح زاده به دانش آموزان توصيه كرد كه در راه تحصيل علم و دانش همراه با تهذيب نفس تلاش كنند و در جهت خوداتكايي و خودكفايي كشور گامهاي موثري بردارند.

همچنين در اين مراسم پيام وزير آموزش و پرورش قرائت شد كه دربخشي از اين پيام آمده: ملت ايران علي رغم همه شيطنت‌ها و مخالفت‌هاي نظام سلطه جهاني بر حق مسلم خويش در زمينه دستيابي به انرژي هسته‌اي پاي فشرد تا دانشمندان جوان و مهندسين نوآور ايران اسلامي توانستند به چرخه توليد سوخت هسته‌اي بصورت بومي و بدون وابستگي به ديگران دست يابند.

اين پيام مي‌افزايد: نوجوانان ايران زمين بايد استعدادهاي خويش را با راهنمايي معلمان و اولياء مدارس شكوفا نموده و با خلاقيت و نوآوري‌هاي انقلابي‌خويش زمينه پيشرفت همه جانبه اين كشور و رفع مشكلات به جامانده از دوران استثمار و طاغوت‌ها با طي راههاي ميانبر هر چه زودتر فراهم نمايند.

در اين مراسم دانش آموزان با سر دادن شعارهاي " انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست"، "مرگ بر آمريكا" از مواضع دولت ايران در دستيابي به اين انرژي حمايت كردند.

هم اكنون ‪ ۲۰۳‬هزار دانش آموز در دو هزار و ‪ ۴۰۰‬باب مدرسه در استان يزد مشغول تحصيل هستند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا