در روزهای پایانی سال، بازار خودروهای داخلی در حالی نسبت به گذشته پر رونق تر به نظر می رسد که خرید و فروش خودروهای وارداتی با وجود مدل های جدید و متنوع در بازار چندان رونقی ندارد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پول نیوز-در روزهای پایانی سال، بازار خودروهای داخلی در حالی نسبت به گذشته پر رونق تر به نظر می رسد که خرید و فروش خودروهای وارداتی با وجود مدل های جدید و متنوع در بازار چندان رونقی ندارد.

هرچند انواع خودرو در مدل های جدید وارد کشور می شوند اما به دلیل داشتن مشکلات عمده اعم از تهیه قطعات، گران بودن لوازم یدکی و نبود خدمات پس از فروش و… مشتریان ترجیح می دهند نیاز خود را از بازارهای داخل تامین کنند.
همچنین از دیگر دلایل رکود بازار وارداتی ها در این ایام سال قیمت بالای آن هاست . زیرا این بازار با تاثیر گرفتن از افزایش نرخ ارز، با افزایش قیمت در برابر کیفیت نامطلوب مواجه است. بر همین اساس بسیاری از مشتریان خود را از دست داده اند.
از سوی دیگر این روزها مسئولان صنعت خودروسازی داخلی تمام تلاش شان را برای ارایه محصول و خدمات مناسب با حفظ قیمت و کیفیت بیشتر از سالهای گذشته در دستور کار خود قرار داده اند.
بنا بر گزارش ها، شرکت های خودروساز داخلی شرایط و تسهیلات ویژه ای را برای مشتریان خود اختصاص داده اند که باعث شده با توجه به قیمت مناسب و شرایط ویژه، مشتریان استقبال خوبی در روزهای پایان سال از محصولات داخلی به عمل آورند.
به گفته نمایندگی های مجاز داخلی، خریداران نیز با توجه به وضعیت بحرانی بازار قیمت در سال آینده در تلاش هستند تا به هرطریق ممکن نسبت به خرید خودروی مورد نظر خود تا پایان سال اقدام کنند.
اکنون خودروسازان داخلی با توجه به واردات بی رویه خودرو به دنبال آن هستند که همزمان با افزایش کیفی خودروهای تولیدی در جهت حفظ مشتری که سرمایه ارزشمند این صنعت به شمار می رود با واگذاری تسهیلات و گسترش خدمات خود از هجمه ها و انتقادهای مختلف کارشناسان غیرمتخصص جلوگیری و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
بر این اساس خودروسازان داخلی از جمله دو شرکت بزرگ خودروسازی در ایران که متولی تولید خودرو ملی در کشورند باید برای توسعه فراگیر خدمات پس از فروش، بهبود خدمات یدکی، امداد و شرایط خرید متنوع را برای مشتریان ایجاد کنند. زیرا خدمات پس از فروش، گستردگی امدادرسانی، لوازم یدکی فراوان و قیمت مناسب قطعات خودروهای داخلی است که باعث افزایش معاملات می شود.

کارشناسان نیز اعتقاد دارند این عوامل در رشد شاخص های خرید بازار که روند افزایش خرید خودرو داخلی را نشان می دهد بسیار تعیین کننده و تاثیر گذار بوده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا