حسین فلاح عالی ترین مقام اجرایی شهرستان به همراه تنی چند از مسئولین میبد به تهران سفر کرد. در این سفر کاری چند روزه که با مقامات مختلف کشوری ملاقات داشت خبرهای خوشی را برای همشهزیان به ارمغان آورد.

باتوجه به هماهنگی که از سوی دفتر آیت ا... اعرافی رئیس جامه المصطفی وامام جمعه قم انجام شد؛ فرماندار و وزیر کشور ملاقاتی در محل جامعه المصطفی ا داشتند که در ملاقات آقای رحمانی فضلی وزیر کشور در جریان مسائل مرتبط با حوزه عمران شهری شهرستان میبد قرار گرفت و ماحصل آن دستور اجرای پروژهای عمران شهری شهرستان بود که این دستور، دستور اقدام است. انشاءا... امید واریم  تا پایان سال که وقت آنچنانی هم باقی نمانده با پیگیری هایی که از ناحیه شهرداری ها بویژه شهرداری بفروئیه و ندوشن خواهد شد بتوانیم کمک های خوبی را بگیریم.

برای انجام پروژه های عمران شهری  میبد هم خود وزیر  دستور مساعد دادند که امید واریم از ناحیه شهرداری میبد پیگیری شود تا نتایج خوبی را بدست آوریم و عمده این دستورها در خصوص عمران شهری می باشد که بیشتر مرتبط با کار دهیاریها است از جمله درخواست لودر، کامیون، بیل مکانیکی ومینی بوس می باشد. ضمنا در این جلسه ارتقاء درجه شهرداری میبد از 7 به 8 و ارتقاء درجه شهرداری ندوشن از 3 به 5 بوده که بنده در همینجا تاکید می کنم پیگیری مسئولین محترم شهرستان نقش بسزائی در سرانجام رسیدن مصوبات ملاقات دارد.

همچنین جلسه ای که با حضور آیت ا... اعرافی، فلاح (فرماندارمیبد )، دکتر حسین نجم آبادی ( رئیس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی)، دکتر حمیدرضا خرم خورشید (رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران)، دکتر جل یل عفتی ( مدیر کل بهزیستی یزد) وآقای پایدار (مدیر اداری مرکز تحقیقات ژنتیک میبد)و  هیئت همراه که در محل جامعه المصطفی تشکیل شد قراردادی فی ما بین دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران و مرکز تحقیقات ژنتیک میبد منعقد گردید. بر اساس این تفاهم نامه مرکز تحقیقات ژنتیک میبد به عنوان پایگاه مطالعاتی مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی کشور ارتقا یافت و همکاری های لازم در زمینه های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی و خدمات تشخیص ژنتیکی در آینده ی نزدیک بین این دو مرکز انجام خواهد شد.

در پایان این سفر کاری هم فرماندار میبد به اتفاق بخشدار ندوشن و رییس میراث فرهنگی شهرستان با مهندس تاجیک مدیرکل محترم زیرساخت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور درخصوص تخصیص اعتبار کمپینگ مصلی و اردوگاه بنستان، مذاکره نمودند و اعتباری بدین منظور تخصیص یافت. درادامه ماموریت ایشان به پایتخت با دکتر کارگر مدیرکل موزه های سازمان مرکزی میراث فرهنگی کشور بابت وضعیت موزه های شهرستان شامل موزه های احداث شده و درحال احداث، بحث و تبادل نظر نمودند و در خاتمه دکتر کارگر قول دادند در بهمن ماه از موزه های شهرستان بازدید نمایند و از نزدیک در جریان امور قرار گیرند.

وهمچنین با مهندس علیرضا تابش مدیرکل محترم حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی کشور بابت مسایل و اعتبارات پیش بینی شده برای بافت تاریخی میبد دیدار و مذاکره نمودند که جناب مهندس تابش ضمن ابراز خرسندی و تشکر از فرماندار محترم که بصورت مستمر و مجدانه پیگیر امور و مشکلات بافتهای تاریخی هستند، قول هرگونه مساعدت و همکاری را دادند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا