به گزارش یزد فردا :نزدیک ترین روستا به کارخانه گندله سازی چادرملو ، روستای سرو سفلی است که از فواید همجواری با مجتمع گندله سازی اردکان ، برای این روستا نشینان آب آلوده و منازلی پراز کنسانتره می باشد. 

**در مصاحبه اختصاصی صدای صنعت با آقای محمد تقی نصیری رییس شورای (سرو سفلی )در رابطه با آلودگی مجتمع گندله سازی چادر ملو  ومشکلات این روستا

ایشان در این مورد به صدای صنعت گفت: وزش باد در کلان شهرها باعث  کم شدن آلودگی هوا وشادی مردم می شود ولی این امر در اردکان موجب ناراحتی مردم وآلودگی بیشتر هوا می باشد .

از شامگاه روز 22 بهمن وزش باد در منطقه آغاز شد و باد همراه با کنسانتره مجتمع گندله سازی باعث آلودگی  روستای سرو سفلی واردکان گردید.

به طوری که زندگی در این منطقه دچار  یحران گردیده وباعث راهی شدن تعدادی از اهالی منطقه به بیمارستان شده ،لایه ضخیمی از کنسانتره در تمام منازل این روستا یافت می شود .این شرایط برای افراد مسن غیر قابل تحمل می باشد.

در ماهای پیش نیز سرازیر شدن آب فاضلاب کارخانه ارفع مجتمع گندله سازی چادرملو به قناتهای منطقه موجب آلودگی آبها ونگرانی مردم شده ، که در این رابطه پیگیریهای ما نیز بی اثر بوده وهیچ اداره وارگانی برای رفع مشکل اقدامی نکردند واین امر همچنان ادامه دارد .

بی توجهی مسئولان گندله سازی ومسئولین شهر باعث به خطر افتادن سلامتی مردم شده است وزندگی در این شرایط برای مردم غیر قابل تحمل گردیده است.با این حجم کنسانتره در هوا نه تنها بروز سرطان با استنشاق این مواد حتمی است بلکه به لطف کنسانتره سیاه موجود در هوا امسال عید دیگر به حاجی فیروز احتیاجی نیست.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا