حضرت آيت‌الله خامنه‌اي فرمانده معظم كل قوا صبح امروز جمعه در مراسم مشترك نيروهاي مسلح مستقر در استان يزد، مجاهدت‌هاي افتخار آفرين نيروهاي مسلح را در 8 سال دفاع مقدس، ذخيره بسيار ارزشمندي براي ملت ايران دانستند و افزودند: ملت ايران در پرتو حفظ اقتدار و آمادگي‌هاي لازم، به حركت توام با امنيت، آرامش و پيشرفت در عرصه‌هاي گوناگون ادامه خواهد داد.
در آغاز اين مراسم نظامي سرود جمهوري اسلامي نواخته شد و رهبر انقلاب اسلامي با حضور در مقابل يادمان شهيدان، براي دلاوران به معراج رفته ايران اسلامي، علو درجات مسئلت كردند.
فرمانده كل قوا سپس از يگان‌هاي نمونه سپاه، بسيج و نيروهاي انتظامي مستقر در ميدان سان ديدند و جانبازان حاضر در مراسم را مورد تفقد قرار دادند.
در ادامه اين مراسم مشترك نظامي، حضرت آيت الله خامنه‌اي در سخناني، با تجليل از فداكاري و ايثار رزمندگان تيپ الغدير استان يزد در 8 سال دفاع مقدس، خاطرنشان كردند: نام بلند آوازه مجموعه‌هاي نظامي، در امتحان درخشان و اخلاص و مجاهدت صادقانه آنان در فصل بسيار دشوار جنگ تحميلي ريشه دارد.
فرمانده كل قوا با اشاره به شايستگي‌هاي فراوان ملت ايران افزودند: اين ملت، امام بزرگوار، شهيدان والا مقام و آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي، شايسته آنند كه نيروهاي مسلح، روز به روز بر عمق و گستره ارزش‌ها و مجاهدت‌هاي خود بيفزايند.
ايشن برافراشتن پرچم آزادگي ناشي از خداپرستي و خداجويي را ارمغان و هديه ملت ايران به امت اسلامي دانستند و خاطر نشان كردند: رساندن پيام‌هاي تاريخ ساز، جز با ايستادگي و فداكاري ممكن نيست و ملت بزرگ ايران، اين كار عظيم را در پرتو ايمان قوي، عزم راسخ و مجاهدت جوانان خود، انجام داده است.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به اقتدار، خودباوري و قدرت معنوي ملت ايران، افزودند: هيچ كس نمي‌تواند كمترين نشانه‌اي از جنگ طلبي در اين ملت و مديريت منتخب آن پيدا كند اما اين ملت صلح طلب، هر متجاوزي را در هر اندازه و سطحي آنچنان در جاي خود مي‌نشاند كه فكر تجاوز نيز در ذهن او نابود شود.
فرمانده كل قوا، با ابراز خرسندي از انسجام، نظم و پيشرفت‌هاي نيروهاي مسلح، تاكيد كردند: ملت ايران و نيروهاي مسلح، اقتدار و آمادگي‌هاي خود را به نشانه بيداري و هوشياري حفظ و تقويت خواهند كرد.

* نيروهاي مسلح تمام تحركات منطقه را تحت نظر دارند

در اين مراسم همچنين سردار سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران در گزارشي اعلام كرد: نيروهاي مسلح اعم از سپاه، ارتش، بسيج و نيروي انتظامي، با بصيريت و هوشياري تمام تحركات منطقه را تحت نظر دارند و با برخورداري از مديريتي انقلابي و تجهيزات پيشرفته آماده فداكاري و دفاع از اسلام و انقلاب و ايران هستند.
سرتيپ دوم محمد علي الله دادي فرمانده ارشد سپاه استان يزد و تيپ هجده الغدير نيز با گراميداشت ياد 4 هزار شهيد اين استان، گزارشي از فعاليت‌هاي نيروهاي مستقر در استان يزد بيان كرد.
در پايان اين مراسم كه در پادگان تيپ الغدير يزد برگزار شد يگان‌هاي حاضر در ميدان از مقابل فرمانده كل قوا رژه رفتند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا