یزدفردا :نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه یزد امروز در دیدار جمعی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ وهنر استان یزد با اشاره به جایگاه واهمیت فرهنگ و هنردرجامعه ، ذوق ، هنرواستعدادهنری را یک موهبت الهی دانست که باید ازآن در راه هدایت انسان ها استفاده کرد.

به گزارش یزدفردا:آیت ا... ناصری یزدی گفت: فرهنگ وهنری در جامعه دارای ارزش است که ما را به حقیقت و کمال برساند وگرنه بی فرهنگی و بی هنری است.

امام جمعه یزد با بیان این که  دراین دوران ازهنر برای تباهی ، مادی کردن و نزول انسانیت استفاده می شود تصریح کرد: فرهنگی که امروز درغرب مورد استفاده قرارمی گیرد سیاهی ،پوچی و سوء استفاده از فرهنگ وهنراست زیرا ازآن هنرنمایی که خداوند در خلقت زن قرار داده است در راه مقاصد شیطانی ، تباهی و صحنه های زشت بهره می گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که امروز در جامعه بعضی مسائل، فرهنگ شده است به مسئله احساسات وعواطف در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت: حرکت احساسی وعاطفی به جای حرکت عقلانی در جامعه بیشتر شده است که باید تلاش کرد با بهره گیری ازهنر، سعه صدر، تحمل ، تعقل و تفکر درجامعه زیادتر شود و این جریان را درسایر حرکت ها نیز حاکم کنیم.

امام جمعه یزد درهمین رابطه خاطر نشان کرد: هدف دشمن ایجاد سطحی نگری درجامعه است اما ما همیشه باید با تدبر، تعقل وتفکر درمسائل به باوربرسیم و سپس به آن اعتماد کنیم.

آیت ا... ناصری ابراز امیدواری کرد هنرمندان واصحاب فرهنگ و هنر بیش از پیش در مسیر گسترش فرهنگ صحیح ، حاکم کردن سنت ها وآداب و رسوم مناسب و استفاده درست از هنر برای رسیدن به کمال و سعادت بشر گام بردارند زیرا در این صورت است که ذهن ها متوجه خدای یکتا می شود وچون رضایت پروردگار مد نظر است تکبر و کدورت ها از بین خواهد رفت و آنگاه جامعه ای با معنویت،ارزشمند و رو به کمال خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در استان در همین زمینه تصریح کرد: باید در مسیر بستر سازی این جامعه بزرگ با بهره گیری از ذوق وهنر خود در جهت سعادت و کمال انسان ها دست در دست هم داده و برای تحقق این امر بکوشیم وکار کنیم.

امام جمعه یزدافزود: سبک هنرمندان باید طوری باشد که انسان را به سوی صاحب هنر و زیبایی که خود خداوند است  رهنمون سازد و اگر بر اساس دستوراو حرکت کنیم ،کار کرده ایم و اگر این چنین نباشد هم خودمان و هم هنر را ضایع و تباه کرده ایم.

آیت ا...ناصری خطاب به اصحاب فرهنگ و هنر استان گفت شما که در عرصه هنر کار می کنید باید در این گونه مباحث و موضوعات حساس باشید زیرا هنر است که فرهنگ را می سازد و باید طوری برنامه ریزی شود که  انسان رابه کمال برساند.

نماینده ولی فقیه در استان به نمود هنرخداوند در زمین و آسمان ها اشاره کرد و ادامه داد : آنچه در طبیعت مشاهده می کنیم همه هنر خالق است که هرکدام زیبایی وویژگی خاص خود را دارد وانسان را به دقت و تفکر درنظم موجود درعالم دعوت می کند تا ذهن و حواس ما را به تنوع و کمال سوق بدهد زیرا طبع انسان طبع روان و زیبا پسند است وخدا او را طوری آفریده که کمال طلب است.

روابط عمومی حوزه هنری

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=372994.jpg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا