یزدفردا :اولین سینمای چهار بعدی شهر یزد با هزینه یک میلیارد و 200 میلیون ریال و با ظرفیت 40 نفر در پارک هفتم تیر مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش یزدفردا، با صرف هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال اولین سینمای چهار بعدی شهر یزد با ظرفیت 40 نفر در هر سانس 15 دقیقه ای و مساحت بیش از 100 متر مربع در محل پارک هفتم تیر به بهره برداری رسید.
خاطرنشان می شود این نوع سینما علاوه بر سیستم نمایش به صورت سه بعدی، با استفاده از عینک مخصوص تصاویر را به صورت واقعی و زنده در ذهن تماشاگر مجسم می کند.
گفتنی است بعد چهارم آن نیز مربوط به فضای سالن و صندلی ها می باشد که متناسب با موضوع فیلم و با استفاده از جلوه های ویژه هیجان مضاعفی به مخاطب منتقل می گردد.
این سینمای چهار بعدی دارای 16 جلوه ویژه حرکتی و محیطی شامل حرکت صندلی در چهار جهت، سقوط، لرزش، باد، مه، بو، تحریک پا، آب، آتش، رعد و برق و ... می باشد که به صورت همزمان و متناسب با موضوع فیلم به اجرا در می آید.

شایان ذکر اینکه سیستم نصب شده در سینمای چهار بعدی پارک هفتم تیر با قابلیت های نصب در هفت روز و جمع آوری در سه روز کاملاً پرتابل بوده و با کیفیت برتر، قیمت نازل تری نیز نسبت به نمونه های دیگر در نوع خود دارد.


رئیس شورای اسلامی شهر یزد در مراسم افتتاح این سینما که در تاریخ دهم مرداد ماه برگزار شد نشاط و شادابی را حق هر شهروند دانست و گفت: هر نوجوان، جوان و مرد و زنی باید از فضاهای شاد و نشاط آور استفاده کند.


حجت الاسلام مطهریان با بیان این مطلب که اسلام دوستدار شادی و نشاط است خاطرنشان کرد که شادی و نشاط مرزی دارد و مرز آن این است که در آن حرامی نباشد.


شهردار یزد نیز در این مراسم با اشاره به کمبود سینما در شهر یزد خواستار توجه بیشتر مسئولان فرهنگی شهر به این مقوله شد.


مهندس میروکیلی همچنین با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اعلام نمود که نمایش فیلم در سینمای چهار بعدی، در روز اول ماه روزه برای شهروندان رایگان می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا