نقد یزدفردا توسط فردائیان (10):ناصر حیدرزاده : ماندنش به نفع دیروز وامروز،كه شاید فردای آیندگانمان باشد!


یزدفردا نوشت :به مناسبت ورود به شش سالگی یزدفردا:آماده شنیدن نقدهای شما خواهیم بود:در جهت احترام و تکریم فردائیانی که پنج سال تمام یزدفردا را تحمل کردند :پنج سال یزدفردا نوشت و شما با بزرگواری تمام همراهی کردید-شش روز شما بنویسید یزدفردا خواهد خواند-چه با نام و چه بی نام-و یزدفردا پس از بررسی مطالب وارده در روز یکشنبه هفته آینده تمام مطالب را با به روز شدن خود منتشر خواهد کرد و تا آن روز سکوت هدیه ما به شما خواهد بود .

در طول این چند روز دوستان زیادی نقدهای خود را ارسال نموده اند که تقدیم فردائیان می شود و همچنان منتظرنقد شما بر یزدفردا می مانیم (چه با نام و چه بی نام ) :

نقد های منتشر شده :

اولین نقد : نقد یزدفردا توسط فردائیان (1)مدیریت میبد آدینه :اصولا کار فرهنگی حوصله فراوان میخواهد
دومین نقد :  نقد یزدفردا توسط فردائیان (1):محمد رضا شوق الشعراء :در عصر خبر، سکوت، خبر نیست


سومین نقد :    ◄  نقد یزدفردا توسط فردائیان (3):مهندس احمد ابراهیمی :اانتقاد از کار انجام شده لذت بخش است

چهارمین نقد :  نقد یزدفردا توسط فردائیان (4):نگار قاسمی از اردکان :سایت شما خسته کننده است

پنجمین نقد :  نقد یزدفردا توسط فردائیان (5):مشکل یزدفردا، انحراف اخلاقی و عشق وعاشقی نیست
ششمین نقد :  نقد یزدفردا توسط فردائیان (6): یزدفردا کم کم به عنوان رسانه ای قدرتمند، خارج از مدیریت آقایان شکل می گرفت

هفتمین نقد :   نقد یزدفردا توسط فردائیان (7): یزدفردا این مطلب را زده مفهومش کجا تعظیلی هست

هشتمین نقد :  ◄ نقد یزدفردا توسط فردائیان (8): ساجدی فر مدیر روابط عمومی شهرداری یزد :امید واریم همانند این چند سال با استقلال از گروهها و جناحها، جریان آزادی اطلاعات را پاس بدارید .

  نهمین نقد : نقد یزدفردا توسط فردائیان (9): ناصری :شان ومنزلت بزرگان وپیشکسوتان شهر از هر جناح ودسته ی که باشند حفظ کنید


و اما دهمین نقد :
دهمین نقد توسط یکی از فردائیانی است که گهگاهی مطلبی را در یزدفردا منتشر می نماید ناصر حیدرزاده فرزند استاد حسین حیدرزاده موسس موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده که یکی از فردائیان همراه یزدفردا بوده است با مطلبی تحت عنوان :نقدی بی شماره: اول نقدی بر خودم،بعد از سایت یزد فردا نگاشته شده است :

نقدی بی شماره: اول نقدی بر خودم،بعد از سایت یزد فردا


با تیتر شدن ماندن یا رفتن سایت یزد فردا، دقایقی به فكر فرو رفته و به گفته خودمان كش و منی (سبك، سنگین)،كرده،كه ماندن این سایت  ،ماندنش به نفع دیروز وامروز،كه شاید فردای آیندگانمان باشد!،یا مایه خرابی ویرانگری!.
و باز فكری دیگر: كه با محو شدنش، با تمامی كاستی هایش، آیا سایتی یا وبلاگی بومی یزد دارای آن آلترناتیو(قدرت) هست كه جانشین آن شود؟
 كدام سایت در هر ساعت وموقع ،در شبانه روز، پاسخگوی ربط و بیربط بودن سوآلات من می شود؟
دیگر كدام سا یتر، یا بلاگری مقا لات پژوهشی یا انتقادی من یا امثالهم را تیتر می زند؟
دیگر كدام سایتی اهمییت میدهد كه تیتر خود را شكایت فلان رییس از فلان بلاگر، باشرح دادن های خودمان،بزند!
چند سال قبل در انتقادی از سایت یزد فردا،كه در سایت تیتر خورده ،كه سراسر گله بود و شكایت ، كه سا یت رسالت را زیر پا گذاشته، و عهد خود شكسته،و به جای توجه به حرف و مشكلات عموم مردم، گوش وچشم به روابط عمومی ها سپرده وسخنگوی و راوی آنها گشته است.
اما بعد از چندی متوجه شدم ،كه اگر یزد فردا گزارشات روابط عمومی ها را تیتر نزند ، بنده از كجا متوجه حقیقت گویی فلان روابط عمومی شده ،یا فلان روابط عمومی كه به ضد و نقیض گویی پرداخته ، یا روابط عمومی و ... كه صد مرحله از تخصصش پرت است وپلا میگویدكه خود مایه مقالات پژوهشی و انتقادی ام بوده ،هر چند كه خود ،سرا پای غرق عیب و مایه انتقاد.
 سایت یزد فردا ،میدان و جولانگاهیست ،كه من و شما ،نیز در آن ،همچون روابط عمومی ها پای به عرصه نهاده و برای حفظ و صیانت ازدیروز و امروز و به امید فردای روشن یزد صیحه و بانگی رسا سر دهیم.
اما شرط مردانگی این نیست كه در كنار گود لمیده و فریاد بر آوریم كه لنگش كن.

روزانه در خبر خوان یزدفردا مطالب وبلاگ نویسان  فرهیخته ای را می خوانیم وخرسند از اینکه همراهان یزد فردا در دنیای مجازی عال هستند و به قول یکی از نویسندگان یزدفردا صدای استانمان هستند ومنتظر نقد همراهان یزدفردا بودم که متاسفانه به جز شوق الشعراء با صدا دیگران حتی نیم نگاهی هم به موضوع نیانداختند ونمی دانم این برخورد را به چه معنی کنم !آیا رفتن یزدفردا خوب است و یا نه !آیا بود و نبودش برای امثال من که اگر مشکلی را دیده ام در آن به اطلاع عموم رسانده ام  تفاوتی ندارد .
ای کاش حداقل بی نام شادمانی خود را ابراز می کردیم که دوستان فردائی هم بدانند که با رفتنشان حداقل ما شادمانیم و در رفتن تعجیل کنند و در ماندن  تفکر !!!!

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا