گزارش تصویری :جشنواره تزئین سفره هفت سین با عنوان رنگین کمان نوروز در مهریز برگزار شد

یزدفردا"جشنواره تزئین سفره هفت سین با عنوان رنگین کمان نوروز با شرکت کلیه دانش آموزان این آموزشگاه و با مشارکت و همراهی پدر بزرگها و مادر بزرگها و با حضور مدیر آموزش و پرورش مهریز و مسئولین سازمان آموزش و پرورش استان در آموزشگاه راهنمایی نمونه آیت الله خاتمی مهریز برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش مهریز در این مراسم با تقدیر از مدیر آموزشگاه و مسئولین جشنواره برگزاری اینگونه جشنواره ها را در آشنایی دانش آموزان با رسومات گذشته موثر دانست.

سید جلیل عقیلی افزود: استقبال و شرکت فعال دانش آموزان و همراهی افراد مسن خانواده آنها در چیدن سفره هفت سین از محاسن این جشنواره است که در نوع خود جالب و پند آموز است.

مدیر آموزشگاه راهنمایی نمونه آیت الله خاتمی مهریز هم در این مراسم یادآوری سنتهای گذشته و تلاش در جهت زنده نگه داشتن سنت های در حال فراموش لحظه تحویل سال و نوروز و یادآوری آنها به دانش آموزان را از اهداف برگزاری این طرح ذکر نمود و گفت: با اجراء این طرح در نهایت مطالبی به صورت مکتوب و عملی به عنوان میراث فرهنگی و مکتوب به دست می آید.

بمانعلی شفیعی افزود: این طرح در نخستین جلسه ای که به همین منظور در آموزشگاه برگزار شد مورد استقبال دبیران قرار گرفت و مقرر گردید اجرای نهایی آن به صورت همایش یک روزه به صورت زنده و با شرکت کلیه دانش آموزان و والدین به ویژه پدر بزرگها و مادر بزرگها و کلیه کادر آموزشگاه در روزهای پایانی سال در آموزشگاه برگزار شود.

مدیر آموزشگاه راهنمایی نمونه آیت الله خاتمی مهریز با تشریح مراحل طرح رنگین کمان نوروز گفت: در اجرای این طرح که به صورت ابتکاری و برای نخستین بار در استان برگزار شد مدیر، معاون، دبیران هنر، حرفه و فن، امورتربیتی، و سرپرستان آموزشگاه هماهنگی و همکاری لازم را با دانش آموزان داشتند.

شفیعی با بیان اینکه اجرای این طرح به صورت گروهی بود گفت: دانش آموزان به صورت دلخواه و آزاد در گروههای هفت نفره قرار گرفته و پس از انتخاب اعضای گروه اسامی خود را به آموزشگاه ارائه دادند.

شفیعی اظهار داشت: خروجی این طرح ابتکاری در نهایت به صورت مکتوب و عملی بود که می توان از آن به عنوان میراث فرهنگی استفاده نمود.




گزارش  تصویری اعظم زارع خبرنگاریزدفردا  از این مراسم:

























یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا