انتقاد رئيس شوراي اسلامي شهر يزد از تبديل پايانه مسافربري به نمايشگاه

رئيس شوراي اسلامي شهريزد با اشاره به پيشنهاد تبديل پايانه جديد به نمايشگاه اظهار داشت: حدود 80 درصد عمليات ساختمان سازي و 10 درصد برنامه‌هاي محوطه‌سازي مکان جديد پايانه شهرصورت گرفته است؛ اما تصميم گرفته شده اين مکان تبديل به محل دائمي نمايشگاههاي شهر شود.

اسكندراصلاني  با بيان اين مطلب که تاكنون بيش از 5/2 ميليارد تومان جهت احداث ترمينال جديد هزينه شده ؛ گفت : محل نمايشگاه در محور بلوار استقلال در نظر گرفته شده كه شهرداري اين موضوع را براي طراحي به مشاور ارجاع داده و شوراي شهر نيز با آن موافقت كرد.

وي تصريح كرد: با پيشنهاد شوراي شهر ‌براي ارائه خدمات بيشتر به شمال شهر كه نسبت به ساير مناطق شهر محروم است،‌ مقرر شد کشتارگاه به خارج شهر منتقل و آن مکان محل دايمي نمايشگاههاي يزد شود ؛ اما ارباب صنايع به دلايل مختلف اراضي جنب ترمينال جديد را براي اين امر پيشنهاد كردند.

اصلاني ادامه داد: شوراي شهر بر اين باور است كه ترمينال جديد در محور شهرك صنعتي به عنوان ترمينال مركزي مورد استفاده قرار گيرد و در چهار نقطه شهر نيز، جهت رفاه حال بيشتر مردم، ترمينالهاي منطقه‌اي ايجاد شود.

وي افزود: با پيشنهاد تبديل ترمينال به نمايشگاه سوالاتي مطرح مي‌شود كه اگر ترمينال جديد به نمايشگاه تبديل شود تكليف ترمينال چه مي‌شود؟ آيا شهر ترمينال مي‌خواهد يا خير؟ با توجه به هزينه‌هاي زيادي كه جهت احداث ترمينال صرف شده و انجام درصد زيادي از كارهاي ساختمان سازي آن، چگونه ساختمان ترمينال تبديل به نمايشگاه شود ؟

رئيس شوراى اسلامى شهر يزد در پايان با انتقاد از برنامه ريزي شهري ، گفت: « اين چه برنامه‌ريزي شهري است كه يك روز احداث ساختمان ترمينال را در يك محل شروع مي‌كنند و سپس در مرحله اجرا احداث را تعطيل مي‌كنند و اجراي اين طرح را به محل ديگر انتقال مي‌دهند و در مرحله‌اي كه اين ساختمان نزديك به بهره‌برداري است تغيير كاربري داده مي‌شود

منبع"ايسنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا