یزدفردا "مراسم یادواره اولین شهید کعبه، سرداران و 82 شهید پایگاه‌های حضرت مهدی، شهید باهنر و شهید دستغیب با حضور مسئولین کشوری و استانی در حسینه باغ بهار شهرستان مهريز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار يزدفردا در مهريز، دکتر کاظم جلالی عضو کمیسیون امنیت ملی و عضو تیم مذاکره کننده انرژی هسته‌ای در سخنانی در اين مراسم اظهار داشت: شهیدان در راستای حرکت امام حرکت کردند و ثمره این حرکت خود باوری بود که هم اکنون باعث پیشرفت همه جانبه کشور شده است.

وي ادامه داد: حضرت امام به ما آموخت كه می‌توانیم در همه زمینه‌ها موفق باشیم و با روحیه خودباوری که داشتیم اولین گام در نشان دادن توان خود را در هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتیم.

نماینده مردم شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کسانی که در هشت سال دفاع مقدس جانانه در مقابل دشمن ایستادند همین مردم کوچه و بازار بودند و توانستند ما را در این جنگ نابرابر به پیروزی برسانند و اکنون یاد و خاطره آنها برای ما افتخاری بسیار بزرگ است.

وی افزود: بعد جنگ نیز با رهنمودهای امام راحل توانستیم روحیه خودباوری را در خود تقویت کنیم و به استقلال همه جانبه برسیم.

جلالی با اشاره به اینکه هم اکنون وجود فشارهای فراوان و مشکلات زیادی که در درون جامعه وجود دارد نمی‌گذارد کارهای بزرگی که به ثمره ظهور می‌رسد بیشتر خودنمایی کند گفت: وجود گرد و غبارهای ناشی از بعضی از مشکلات و بعضی از فسادهای اداری، جلو نمایان شدن کارها و پیشرفت‌های بزرگ را می‌گیرد و این مسئله ای است که نمی‌گذارد کارهای بزرگ به دید بیایند.

اين عضو تیم مذاکره کننده انرژی هسته‌ای ايران خاطرنشان کرد: ما به کرات کمک خداوند متعال را در زمینه پیشرفت مسئله انرژی هسته‌ای شاهد بودیم و با توجه به پیشرفت‌های پی در پی به نوعی تمام دشمنان کشور دست به دست هم داده‌اند و می‌خواهند به هر نوعی است در مسئله هسته‌ای کشور سنگ اندازی کنند.

وي خاطرنشان کرد: پیشرفت امروز كشور را مدیون خون شهداييم و اگر برکت خون شهدا نبود معلوم نبود چه سرنوشتی داشتیم، کشور ما به جای رسیده است که از هر نظر آماده صادرات کیک زرد است و این افتخار بسیار بزرگی است همه دنیا از وقتی که از این موضوع با خبر شده‌اند، گیج شده‌اند.

شایان ذکر است، این یادواره كه به مدت سه شب ادامه داشت، با حضور حجت السلام والمسملين محمدعلي صدوقی نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، حجت الاسلام والمسملين برهان امام جمعه مهريز، زارع‌زاده فرماندار مهريز و جمعی ديگر از مسئولین شهرستان همراه بود، 5 هزار نفر از اقشار مردم و خانواده‌هاي شهدا نيز حضور داشتند.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا