يزدفردا - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: استاد " مهدی آذر یزدی" نویسنده توانا در عرصه ادبیات کودکان ، سرمایه ای بزرگ برای استان ادب پرور یزد محسوب می شد.
حجت الاسلام یحیی زاده عضو كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده تفت و میبد
حجت الاسلام والمسلمین "سید جلال یحیی زاده" روز یکشنبه درحاشیه مراسم تدفین پدر ادبیات کودکان ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وی یک ادیب دارای مکتب و از افتخارات بسیار بزرگ استان یزد بود که از سوی رهبر معظم انقلاب به خاطر تألیف کتابهای آموزنده اسلامی مورد ستایش قرار گرفت.
وی خاطر نشان ساخت: کتاب های این پیر فرزانه که در عمر با برکت خود حدود 30 کتاب حاوی نکات حکمت آموز به رشته تحریر درآورده بود ، آثار فاخری است که سالهای متمادی تأثیر گذاری خود را حفظ خواهد کرد.
یحیی زاده ، آذر یزدی را یکی از اعاظم این استان و استاد مکتب ندیده ای توصیف کرد که به نسل نوپای این مرز و بوم درس زندگانی آموخت.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: ساده زیستی " آذر یزدی " به عنوان ویژگی بارز این انسان فرهیخته ، بر ارزش آثار فاخر او افزوده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ، ضمن تشکر از " صبوری " فرزند خوانده آن مرحوم به خاطر همراهی و موافقت با دفن آذر یزدی در دارالعباده ، ضایعه تلخ درگذشت وی را به اصحاب فرهنگ کشور و دوستداران وی تسلیت گفت.
وی اظهار امیدواری کرد: قصه پردازان جوان راه " آذر یزدی " را ادامه دهند و والدین ، فرزندان خود را با کتاب های ارزشمند این نویسنده فقید آشنا سازند.

یزدفردا



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا