یزدفردا :در حالی حسینیه خرمشاه یزد واقع در تقاطع بلوارآذر یزدی و باهنر یزد برای دفن آذر یزدی انتخاب شد که تمام نقاط یزد آماده پذیرش او بودند  .

حسینیه خرمشاه یزد واقع در ابتدای خيابان آذريزدی يزد به عنوان گزینه‌ قطعی  محل  دفن پيكر مرحوم مهدی آذريزدی پيشنهاد و مورد تایید تصمیم گیرندگان قرار گرفت  مسوولان استانداری، شهرداری و نهادهای فرهنگی استان يزد امروز براي تعيين محل دفن آذريزدي تشكيل جلسه دادند.
به گزارش یزدفردا، پيش از اين قرار بود پيكر مهدی آذريزدي در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تهران به خاك سپرده شود كه با کشف وصیت نامه مهدی آذریزدی  در موزه میرزا محمد کاظمینی یزد  و همچنین نامه ای از آذر یزدی مربوط به فروردین ماه 88  که خطاب به رئیس دادگستری کرج  نگاشته شده بود و در آن به موضوعاتی پیرامون زندگی خصوصی آذر یزدی اشاره شده بود و حاوی مطالب  تاسف باری  در مورد نامهربانی های روزگار نسبت به این پدر مهربان کودکان ایران  بود تمامی برنامه ها را به هم زد تا بار دیگر مهدی آذر یزدی رخت سفر به وطن ببندد يو پیکر پاک  اين نويسنده به  يزد اعزام شود .و فرصتی دیگر به کویر نشینان داده شود که عظمت یکی از بزرگان خود را به رخ جهانیان بکشند . 
شهرداري يزد علاوه  7 نقطه را به تصمیم گیرندگان پیشنهاد داده و علاوه بر پيشنهاد اين ۷ مكان براي خاک‌سپاری پیکر مهدي آذريزدي اعلام آمادگی کرد كه  در هر نقطه ديگر شهر یزد را كه مورد توجه اهالي ادب اباشد ، براي خاك‌سپاري آذريزدي آماده خواهد شد ..
هم‌اكنون خیابانی  به نام مهدي آذريزدی در شهر يزد وجود دارد كه در زمان شورای اول شهریزد و شهرداری شرافت نام این بزرگ ادبیات کشور بر آن نهاده شد و در محله زادگاه او نیز قرار دارد و در ابتدای این خیابان  حسینیه خرمشاه  قرار دارد که از قدیم الایام تا کنون محل  دفن هم محله ای های آذر یزدی است واز اصلي‌ترين گزينه‌هاي دفن پیکر اين نويسنده به شمار آمد  و در نهایت نیز گزینه نهائی آرام گرفتن پیکر مهدی آذر یزدی  شد .
مسوولان استانداری، شهرداری و نهادهای فرهنگی استان يزد امروز براي تعيين محل دفن آذريزدي تشكيل جلسه دادند و از محل های در نظر گرفته شده بازدید شد و دستور آماده سازی  محل داده شد .


پيكر مرحوم آذريزدي صبح امروز (شنبه ۲۰ تير) از مقابل خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به سمت دانشگاه تهران تشييع شد و عصر امروز در میان استقبال  علاقمندان او  هواپیمای حامل پیکرش وارد فرودگاه یزد شد و پس از ادای احترام  مستقبلین به خلدبرین منتقل تا  طی مراسمی تشییع و به خاک سپرده شود  .
حال وظیفه حضور تمامی کویر نشینان و اهالی فرهنگ و ادب کشور  در ادای احترام به هشتادو اندی  سال تلاش وکوشش مردی که با تنهائی خود تمامی کودکان دیروز و امروز را با خود همراه کرد ، می ماند و انجام وظیفه مسئولین فرهنگی استان و همچنین سازمانهائی که وظیفه حراست از میراث های معنوی ایران را دارند که انشالله همگی سربلند تر از دیروز عمل خواهند نمود .

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا