نخستین جشنواره توت توسط شورای اسلامی و دهیاری روستای مزرعه ملا با مشارکت بخشداری مرکزی تفت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری ۲۸ تیر ساعت ۱۷ در این روستا برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی تفت، "علی احمدیان" با اعلام خبر برگزاری جشنواره توت در روستای مزرعه ملا تفت گفت: در جای‌جای روستاهای شهرستان تفت و بخش مرکزی، پهنه های سبزی وجود دارد که اکثر آن‌ها به باغ‌ها و توتستان‌های زیبا مربوط می‌شود. توتستان‌هایی با قدمت بسیار زیاد که هرکدام می‌توانند بازده اقتصادی مناسبی برای باغداران داشته باشند و همچنین امکان توسعه گردشگری را برای روستاها فراهم نمایند.

وی در ادامه افزود: در حقیقت برگزاری نخستین جشنواره توت در سال رونق تولید بهانه‌ای برای رشد فرهنگی و توسعه گردشگری و کمک به فروش این محصول در این روستای زیبا است.

بخشدار مرکزی نخستین جشنواره توت را از دیگر رویدادهای زیبا و جشنواره‌هایی دانست که در راستای معرفی هر چه بیشتر روستاها و توانمندی‌ها و زمینه‌های خوب جذب گردشگران دانست که در ادامه دیگر جشنواره‌های برنامه‌ریزی‌شده توسط بخشداری مرکزی از سوی شورای اسلامی و دهیاری روستای مزرعه ملا برگزار می‌شود .

احمدیان خاطر نشان کرد: جشنواره توت مزرعه ملا حلقه‌ای از طرح فرهنگی و گردشگری روستاهای این بخش است.

احمدیان با اشاره به تجربه موفق برگزاری جشنواره «نصرآباد بهشت میوه‌ها» و «اناردانه مبارکه» گفت: «تقویم رویدادهای گردشگری مذهبی ورزشی این بخش باهدف معرفی ظرفیت‌های خوب روستایی و گردشگری روستایی با استقبال شهروندان روبه‌رو شد. این استقبال باعث شد تا جشنواره توت باهدف معرفی محصولات این روستا برگزار شود. رشد و توسعه گردشگری مذهبی و بومی در مزرعه ملا، رونق اقتصادی مناسبی برای این روستا همراه دارد و این انگیزه‌ای برای حفظ باغ‌ها از سوی باغداران خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا