نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید زمینه خودکفایی کشور در حوزه پوشاک فراهم شود، گفت: ایجاد شهرک‌های تخصصی پوشاک اقدامی اساسی در کاهش و رفع میزان بیکاری است.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: جمهوری اسلامی ایران برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در حوزه صنایع پوشاک از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: پوشاک به صورت گسترده در طول سال مورد نیاز است، الان واردات بسیار بالایی در کشور در این حوزه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد کارگاه‌های تولید پوشاک نیاز به سرمایه زیادی ندارد و فناوری خاصی همز لازم نیست، به همین دلیل می‌توان با سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه، در هر استان شهرک‌های پوشاک ایجاد کرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: در این زمینه لازم است با همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم تولید به افراد مختلف به ویژه بانوان را در سه الی چهار ماه ارائه و شروع به تولید کنند.

ناصری یزدی عنوان کرد: این کار چون نیاز به ایجاد زیرساخت‌ها و مقدمات اولیه خاصی ندارد، می‌تواند در کوتاه مدت زمینه رفع بسیاری از مشکلات اشتغال کشور را رفع کند و تعداد افرادی که الان با بیکاری روبرو هستند را مشغول به کار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: علاوه بر اینکه این موضوع می‌تواند مشکل اشتغال را به میزان بسیار بالایی در کشور رفع کند، از واردات زیاد پوشاک به کشور نیز گرفته می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا