"محمدباقر نوبخت" ضمن بازدید از طرح‌های کلان راه آهن استان برای تامین اعتبار تکمیل مهم‌ترین پروژه های ریلی ‌یزد به مبلغ ۷۲۰ میلیارد تومان قول مساعد داد.

‌به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌صبح روز جمعه ۱۴ تیرماه "محمدباقر نوبخت" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مدیران استان از طرح‌های کلان راه‌آهن استان بازدید کردند و معاون رئیس جمهور برای تامین اعتبار و تکمیل مهم‌ترین پروژه های ریلی استان تا کمتر از یک سال آینده و همچنین ‌بهره‌برداری از سد شهرستان خاتم قول مساعد داد.
"محمدباقر نوبخت" پس از این بازدیدها در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیمای مرکز یزد گفت:‌ توجه به حوزه راه آهن و راه‌های ریلی از موضوعات اولویت دار دولت تدبیر و امید است که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم از سوی مقام معظم رهبری به توسعه شبکه ریلی تاکید شده است.
معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: بر این اساس در دو سال گذشته موفق شده ایم در جهت توسعه ریلی چند استان ازجمله همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان ‌را به شبکه سراسری متصل نماییم و در استان یزد نیز با توجه به این سیاست ها دو طرح بزرگ ملی را در دست اقدام داریم.
نوبخت به مهم‌ترین پروژه های ریلی استان اشاره کرد و افزود: یک طر‌ح دو خطه کردن مسیر بافق تا اردکان ‌ است که برای تکمیل این پروژه مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان نیاز است و اگر این حمایت صورت گیرد پروژه تا دهه مبارک فجر افتتاح می شود و براساس اولویت بندی های پروژه ها در سازمان برنامه و بودجه‌ قول مساعد در رابطه با اختصاص این مبلغ داده شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد:‌ پروژه مهم دیگر استان یزد در حوزه راه آهن احداث مسیر ریلی یزد-اقلید است ‌که برای اتمام فاز اول این پروژه نیز مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت تا این طرح ملی در کمتر از یک سال آینده به بهره برداری برسد.
گفتنی است با اجرای این پروژه مسير استان‌های يزد به خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سيستان و بلوچستان ٣١٠ کيلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا