شهردار اشکذر از ارتقاء رتبه این شهرداری به درجه هفت از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بعد از ۱۵سال خبر داد.

شهردار اشکذر از ارتقاء رتبه شهرداری خبر داد و گفت: تمام شهرداری‌های کشور از۱ تا ۱۰۰ امتیازبندی شدند و بر اساس این امتیازات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشورشهرداری‌ها را از درجه ۱ تا ۱۴ رتبه‌بندی می‌کند.

مهدی جعفری پور ادامه داد: شهرداری اشکذر توانست با کسب ۵۰ امتیاز از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بعد از ۱۵سال که در درجه ۶ قرار داشت به درجه ۷ جایگاه خود را ارتقاء دهد.

 وی به شاخص‌های اندازه‌گیری شهرداری‌ها برای افزایش یا کاهش امتیازات اشاره کرد و افزود: سازمان برنامه‌ریزی کشور بر اساس بودجه شهرداری،جمعیت شهر، مرکز شهرستان بودن و سایر شاخص‌ها به شهرداری‌ها امتیاز می‌دهد.

شهردار اشکذر با بیان مزیت‌های ارتقاءشهرداری به درجه هفتم، تصریح کرد: شهرداری‌ها تا درجه ششم فاقد هرگونه سازمانی هستندولی با ارتقاء به درجه هفتم می‌توانند به‌دلخواه دو سازمان را به مجموعه خود اضافه نمایند که به‌تبع آن فرصت خدمات‌دهی بیشتری به همشهری‌ها فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: با کسب درجه هفتم، فردی که به سمت شهردار اشکذر انتخاب می‌شود باید از تحصیلات و تجربه بیشتری برخوردار باشد و همچنین با کسب این رتبه اعتبارات شهرداری اشکذر نیز به‌مراتب بالاتر خواهد رفت.

جعفری پور با اشاره درجه دیگر شهرداری‌های استان، گفت: تنها شهرداری شهر یزد با درجه ۱۱ بالاتر از اشکذر قرار دارد و دیگر شهرداری‌های استان یا هم‌تراز شهرداری اشکذر هستند و یا پایین‌تر از آن جا گرفته‌اند.

شایان‌ذکر است، شهرداری اشکذر پس از ۱۵ سال با حکم وزیر کشور از درجه شش به درجه هفت ارتقا یافت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا