یزدفردا "حسین جلالی .سردبیر :پس ازتصویب عدم به کار گیری بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی که به جرات تنها طرح انقلابی مجلس در دهه گذشته به شمار می رود حرف و حدیث هایی پیرامون رفتن زمای قمی از استانداری در رسانه ها مطرح شد.

یزدفردا "حسین جلالی .سردبیر :پس ازتصویب عدم به کار گیری بازنشستگان توسط مجلس شورای اسلامی که به جرات تنها طرح انقلابی مجلس در دهه گذشته به شمار می رود  حرف و حدیث هایی پیرامون رفتن زمای قمی از استانداری در رسانه ها مطرح شد.

دوستانی که زمانی قمی را در شرایط فعلی بهتر از دیگران می دانستند با کتمان بحث بازنشستگی پیش از موعد ایشان بحث مرخصی بدون حقوق را پیش کشیده وعلاوه بر دو سال نیم مرخصی بدون حقوق ایشان دوسال هم از خود مایه گذاشته و فرصت حضور وی در دستگاههای دولتی را به 4سال نیم رسانند تا به خیال خود مخالفین وی را از پیگیری موضوع منصرف کنند و جالب تر آنکه روزنامه نگارانی همچو قوچانی در اعلام لیست استانداران بازنشسته حق نان نمک به جا آوردند و جلو نام استاندار یزد هیچ توضیحی منتشر نکردند تا موافقان بیش از پیش بر حضور استاندار تکیه کنند و آنانکه نان به برخ روز می خورند کمتر به نام ایشان به عنوان بازنشستگانی که باید با پست دولتی خود خداحافظی کنند، نام ببرند.

خلاصه هفته گذشته یکی از نمایندگان صادق  استان به خبرنگار یزدفردا اطمینان داد زمانی قمی استاندار یزد  سر لیست استانداران  بازنشسته است که باید به افتخار مجدد بازنشستگی نائل آید.

خلاصه کلام کسانی که فعلا تصمیمات استان را گرفته و می گیرند پس از حضور وزیر کشور تلاش برای یافتن راهی برای تاثیر در تصمیم گیری انتخاب استاندار آینده انجام داده و در تازه ترین جلسه ای که طی 72 ساعت گذشته گرفته اند با عنایت به شرط وزارت کشور که استانداران باید غیر بومی باشند و رایزنی های صورت گرفته با افرادی که در انتخاب استاندار می توانند تاثیر داشته باشند اعم از امام جمعه و نماینده ولی فقیه  ، نمایندگان استان و افراد صاحب نفوذ اصلاح طلب استان تصمیم قطعی برای حمایت از انتخاب "‌علی زینی وند"معاون اقتصادی استاندار گرفته شده و قرار است برای اینکه تبعات خاصی در استان در جهت مخالفت با انتخاب وی صورت نگیرد ابلاغ استانداری او به صورت غیرمترقبه صادر و به مردم اعلام شود.

البته نباید از این نکته غافل بود که پیش شرط وزارت کشور مبنی بر غیر بومی بودن افراد تنها برای یزدی ها  صادق است ورنه چرا نباید یکی از گزینه های یزدی در استانی دیگر بتواند استاندار شود افرادی نظیر دکتر بابایی آزاده سرافراز ،مهندس سید حسینی معاون عمرانی استاندار سابق ،طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار قبلی و فعلی و دهها خوشنام یزدی که با بی مهری وزارت کشور روبرو شده اند.

آنگونه که از قرائن حاکی است تنها  اقوام وعشیره خاص باید استانداران ایران را تشکیل دهند و این تبعیض ها در مشارکت بالایی که تاکنون یزدی ها در تمام زمینه ها داشته اند، تاثیر گذار خواهد بود .

وجالب تر اینکه وززارت کشور بر روی گزینه هایی که کمترین آشنایی را با استان دارند همچو زمانی قمی پافشاری می کند با افرادی نظیر اقای نخستین  که خبر دو شغله بودنش را چند روز قبل منتشر کردیم و یا زینی وند معاون اقتصادی که به استان و مدیران استان تحمیل کنند که در ارتباط با مدیران کمترین دیالوگ را داشته باشندو درصد نارضایتی و زغبت به انجام کار مدیران را  بگیرد.

و نباید کتمان کرد بعضی از افراد غیر بومی نیز توانسته اند در یزد با همراهی تمام گروهها قدم های مثبتی را نیز بردارند  و یزدی ها با مدیران غیربومی  محبوب همانند همشهریان خود رفتار کرده و می کنند و نمونه بارز آن مرحوم اصلانی مردم محبوب شهرداری و شورا که نامش همیشه ماندگار است و دکتر جمالی نژاد شهردار یزد است که توانسته پس از حضور در یزد ضمن متحد نگهداشتن شورای شهر  تا حدود زیادی در بین مردم محبوبیت کسب کند.

سئوال مهم این است که تصمیم گیران استان تا کی قرار است منافع مردم استان را با  وزارت کشور در برجام هایی که هر زمان خواستند از آن خارج می شوند به صورت گروه بزارند وخواسته های به حق مردم استان یزد را در پشت پرده به پای معامله برجام گونه وزارت کشور ذبح کنند چرا بابایی ، طالبی و سید حسینی نه و چرا به جای زینی وند نباید جمالی نژاد ها باشند.

همانگونه که زمانی قمی و تمام وابستگانش که نتوانستند کمترین واحد محبوبیت را پاس کنند وبا تحمیل زینی وند به یزدی ها تنها نیم ترم پاس شده زمانی قمی نمی تواند کمکی به نمره پاین ترم او بکندو این زمانی به آنها ثابت خواهد شد که قصد ترک یزد را داشته باشند که آنزمان خیلی دیر است!!!


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا