معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در آیین تجلیل از یاوران اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی(‌ره) ‌یزد بر هدايت تسهيلات ایجاد اشتغال با نگاه تسهيل‌گری و توسعه محور مديران تاکید کرد و خواستار تحقق این مهم شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، یکشنبه شب ۲۸ مرداد ما‌ه معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در این مراسم با اشاره به امر مهم نهادسازي در انقلاب اسلامي، گفت: نهادهاي ايجاد شده در كشورمان پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی همچنان كارآیی و پويايی خود را حفظ كرده‌اند.
"علی زينی وند" بر اهميت توجه به موضوع اشتغال و اهتمام به رفاه و معيشت مردم به ويژه در شرايط كنوني کشور تاکید کرد و ادامه داد: نوع انگيزه مديران مي‌تواند راهگشاي مشكلات مردم و مجموعه‌ ‌استان و كشور باشد.
وی به ديدگاه ویژه جمهوري اسلامي ایران به موضوع نهادسازي در كنار ساير اقدامات صورت گرفته از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي و شكل‌گيري نظام اشاره كرد و افزود: نهادسازي در دنياي مدرن امروز، بخشی از پيشرفت كشورهاي پيشرفته و در حال توسعه را شكل داده است.
زينی وند خاطرنشان كرد: خوشبختانه نهادهايي مانند كميته امداد حضرت امام خمینی(‌ره)، جهادكشاورزي، سپاه و بسيج به عنوان ‌رویش های انقلاب اسلامي نه تنها به كشورمان در حفظ استقلال خود كمک كرده بلكه استفاده از اين تجربه خوب جمهوری اسلامی ایران در ديگر كشورهاي منطقه، آنها را در سال‌هاي اخير از سقوط احتمالي نيز نجات داده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در بخش ديگري از سخنان خود به شرايط كنوني جامعه و جنگ اقتصادی ايجاد شده از سوي كشورهاي معاند ایران اسلامی اشاره كرد و گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید منابع و تسهيلات خوب و ارزان قيمتي را براي حوزه اشتغال و به ويژه در بخش اشتغال روستايي و عشايري تعريف و اجرايی كرده است كه بايد از آن استفاده و بهره بيشتري برده شود.
وی به حجم بالاي اعتبارات تخصيص يافته به امر رونق كسب و كار و ایجاد اشتغال در استان و كشور اشاره كرد و ادامه داد: اگر مديران با نگاه تسهيل‌گري اقدام به اعطا و هدايت تسهيلات اشتغال كنند، قطعاً تحولي اساسي در حوزه كسب و کار كشورمان شكل خواهد گرفت.
زینی وند در پايان سخنان خود به اهميت موضوع آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی اشاره و خاطرنشان كرد: لازم است بخشی از هزينه‌هايي كه امروز در بخش آموزش عالي صرف مي‌شود در حوزه مهارت‌آموزي جوانان كشورمان هزینه شود و كميته امداد حضرت امام خمینی(‌ره) از نهادهایی است كه مي‌تواند به اين امر مهم كمک كند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا