مهدی جمالی نژاد در جلسه مدیران مرکز سرمایه گذاری بخش گردشگری استان که با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوردر یزد برگزار می شد با بیان ویژگی های بی نظیر یزد حس تعلق یزدیها به شهرشان را عامل مهمی برای سرمایه گذاری آنها در یزد دانست.

شهردار یزد در جمع مدیران مرکز سرمایه گذاری بخش گردشگری استان، شهر یزد را شهری اسطوره ای معرفی کرد و با برشمردن برخی ویژگی های آن اظهار داشت: شهر یزد چه شرایط و مردم آن چه ویژگی هایی داشته اند که توانسته است  این عنوان بسیار ارزشمند را کسب کند.

مهدی جمالی نژاد که در حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری  در یزد سخن می گفت با یادآوری سابقه 24 ساله یزد در عنوان قبولی کنکور تأکید نمود که همه اینها بار معنایی و شرایطی خاص برای شهر ایجاد می کند و تصمیم گیری را برای چنین شهری متفاوت ی می سازد.

وی با اشاره  به حساسیت فوق العاده شهروندان یزدی در قبال مسائل شهری دلیل آن را معماری منحصر به فرد بافت تاریخی و منسجم یزد دانست که لازم است بازاندیشی و بازآفرینی برای آن انجام شود.

شهردار شهر جهانی یزد با توجه به حسن تعلق یزدی ها به شهرشان که فوق العاده ارزشمند و بی نظیر است اظهار داشت:  این حس برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است به شرط  آنکه ما بستر را فراهم نماییم.

وی همچنین بیان کرد ما تلاشمان بر این بود در سال آینده برای کسانی که می خواهند در حوزه هتلینگ و گردشگری سرمایه گذاری کنند یک سری تسهیلات در نظر بگیریم.

جمالی نژاد علاوه بر این به مباحثی از جمله وام، پروازهای هوایی و قطار سریع السیر که از ضروریات سرمایه گذاری است اشاره کرد و درخواست نمود دولتمردان نظر ویژه ای در این زمینه ها داشته باشند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا