محمد رضا شوق الشعراء نوشت:«عضو کمیته پیشنهادی وزیر کشور» در گفتگو با ایلنا:استاندار جدید یزد بانظر شخصیت‌های ملی و صاحبنظران استان تعیین می‌شود

وزارت کشور بر اساس نظر شخصیت‌های ملی، بزرگان و معتمدان هر استان، گزینه‌هایی را برای تصدی استانداری هر استان در نظر می‌گیرد و گزینه‌ها را برای کسب نظر استمزاجی، به رئیس جمهور معرفی می‌کند. 
به گزارش ایلنا از یزد، عضو کمیته پیشنهادی وزیر کشور درخصوص روند انتخاب استانداران به ایلنا گفت: پروسه انتخاب استانداران پس از تعیین وزیر کشور و استقرار دولت آغاز می‌شود.
سید حمید کلانتری در این خصوص گفت: دکتر روحانی در حال نهایی کردن لیست وزرای تقدیمی به مجلس برای رای اعتماد است و بدیهی است پس از استقرار دولت، روند انتخاب استانداران آغاز می‌شود.
وی افزود: وزارت کشور بر اساس نظر شخصیت‌های ملی، بزرگان و معتمدان هر استان، گزینه‌هایی را برای تصدی استانداری هر استان در نظر می‌گیرد و گزینه‌ها را برای کسب نظر استمزاجی، به رئیس جمهور معرفی می‌کند.
استاندار اسبق یزد گفت: پس از آن و در صورت تایید رئیس جمهور، درخصوص فرد مورد نظر در هیات وزیران رای گیری انجام می‌شود.
کلانتری تاکید کرد: استانداران پیشنهادی در دولت افرادی کارآزموده و آماده برای شرایط سخت کشور هستند و امید است دولت با بازوان پرتوان خود که همانا استانداران هستند، بتواند کشور را در این شرایط نابسامان اقتصادی به درستی مدیریت و هدایت کند.

کمیته پیشنهادی وزیر کشور چند عضو دارد و این عضوها چگونه انتخاب شده و پست گرفته اند!؟
 کمیته پیشنهادی وزیر کشور چکار انجام می دهد و تابحال چه کسانی را بعنوان وزیر کشور پیشنهاد داده است!؟
 آیا روحانی به پیشنهاد کمیته پیشنهادی وزیر کشور توجه و اعتنایی خواهد کرد!؟
 دیگر وزارتخانه ها، کمیته پیشنهادی ندارند!؟
 خبرنگار ایلنا در یزد، چه نسبتی با نماینده سابق یزد در مجلس دارد!؟
خوب شد عضو کمیته پیشنهادی وزیر کشور فرمودند «استاندار جدید یزد بانظر شخصیت‌های ملی و صاحبنظران استان تعیین می‌شود» و اگرنه ما فکر می کردیم استاندار یزد، همچون دوره هاشمی و خاتمی همینجوری انتخاب می شود!!!
 برای انتخاب کلانتری بعنوان استاندار یزد، با کدام از شخصیت های ملی و صاحب نظر استان مشورت شد!؟
حضور رحمانی‌فضلی در دولت نشانه چیست؟
با نزدیک شدن به زمان اعلام فهرست اعضای کابینه از سوی حسن روحانی، از محمدرضا رحمانی‌فضلی به عنوان گزینه وزارت کشور یاد می‌شود؛ کسی که از نیروهای نزدیک به دکتر علی لاریجانی است.
به گزارش جام‌جم، حضور رحمانی‌ فضلی در کابینه و پست حساس وزارت کشور می‌تواند نشانه‌ای از یک ائتلاف و اتحاد استراتژیک نوظهور در صحنه سیاسی کشور یا به تعبیر دیگر همراهی بخشی از اصولگرایان با دولت آینده تلقی شود.
رحمانی‌ فضلی در کارنامه خود ریاست دیوان محاسبات کشور، نمایندگی دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از شیروان، قائم‌مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی و معاونت اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای در دوره لاریجانی را دارد.
 اگر رحمانی فضلی وزیر کشور چه شود، چه کسی استاندار یزد خواهد شد؟

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا